Quote:
Originally Posted by Loeten
Langs de ene kant wil ik ze veranderen. Want historisch gezien moeten het 4punts zijn en aangezien ze er toch nog hebben bij Domino EN het feit dat het betere kwaliteit is...
Langs de andere kant ben ik wel mijn paar uur werk en zorg kwijt. deze moet ik er dan uithalen en ze hangen met secondenlijm vast. Ook de zetels zijn al ingelijmd en de bevestigingen ook... Wat denken jullie??
Hier ga ik even over moeten slapen. Bovendien gaat de werkband van deze wagen even stilgelegd worden. De grote vlakken van de decals zijn immers naar een betere leverancier om ze in goeie kwalitet na te maken. Enkel de vlakken wel te verstaan. Dus dat zal ook wel een weekje vertraging geven. Na Duitsland hoop ik verder te doen... BUT NO RUSH...
|
Zo kan je bezig blijven nietwaar. De gordels niet "historisch" correct? Da's wel rijkelijk laat natuurlijk om die bedenking nu te maken.

Ik zou er niets meer aan veranderen. Je hebt de gordelset er nu inzitten, wel ik zou ze gewoon laten zitten. Neem het als les mee naar het volgende model en maak ook daar weer een beter model van. In ieder model zit er minstens 1 les, dus dat is ook hier niet anders. Je kan gewoon niet meer terug om de reden die je zelf aangeeft, vastgelijmd enz.
Onthoudt gewoon dat er betere alternatieven op de markt zijn, niet enkel Eduard, maar ook Scale Motor Sport, Studio 27 enz. Doe je volgende aankoop niet via het internet, maar ga naar de winkel, vraag naar alle setjes en kijk welke je het meest leuke, meest correcte enz. lijkt. Langs internet bestellen is leuk, maar heeft wel als nadeel dat je niet kan "zien en voelen" wat je koopt. Bij een eerste keuze als deze is dat toch wel belangrijk denk ik. Als je het op die manier doet, kan je niet miskopen. Ik doe het altijd zo, als ik in de winkel ben, kijk ik altijd welke setjes er zijn, en welke die me aanstaan, die koop ik, ongeacht het merk.
Het hele voorval geeft nog maar weer eens aan hoe belangrijk het bestuderen van referentiemateriaal is. Zeker als je probeert "historisch correct" na te bouwen. Heb je geen ref materiaal, improviseer dan, in de wetenschap dat wanneer je later wel referentiemateriaal zou vinden, je je daar dan voor dat specifieke model niets meer van kan aantrekken, wegens: gedane zaken nemen geen keer.
Als afsluiter nog even dit. De stoelen zien er wat mij betreft toch redelijk goed uit, zeker met de haken enz. Als je dan toch iets zou willen verwijderen, haal de de 2 gordels weg die vooraan van onder de stoel tevoorschijn komen. Dat kan, in geval van beschadiging van de stoel, nog relatief makkelijk hersteld worden. But remember, "if it looks right to you, it is right".
Over slapen? Hier moet je toch niet over slapen.