Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Signaal: analoog of digitaal via de kabel. Het grootste misverstand dat er heerst in Vlaanderen. Het is niet omdat je een digibox, decoder of iets van deze hebt, dat je digitaal kijkt. 95% kijkt via scart naar zijn box, en scart-verbinding is ALTIJD analoog. Akkoord, je ontvanger is digitaal, maar daar stopt het ook. Als je box neemt, kijk dan dat het via HDMI is. In België kun je trouwens alleen maar naar Een en Canvas/Ketnet kijken in digitale vorm via de ether
|
Ik wacht met spanning op de box die de kabelboer gaat leveren. Ze beloven digitale TV. Dus als ze een scart-aansluiting leveren dan gaan we een feestje maken met de mensen van de klanten-service

Op zo'n forum leer je nog eens wat
En voor de rest, er staan in deze threads toch wel serieuze tips waarmee ik vandaag mijn keuze heb kunnen maken. Na een eerste bezoekje aan een aantal zaken kwamen de schermen van Samsung en Philips voor mij als beste uit de bus en, andere merken die ernaast stonden waren LG, JVC en nog wat ander onbekend spul (althans voor mij dan).
Gisteren nog wat liggen tokkelen op het net en kwam tot de conclusie dat bepaalde modellen van Panasonic hoog scoorden in diverse consumtentesten in de prijsklasse waar ik het in zocht (max € 1.500,00). Vandaag naar een winkel gereden waar ook Panasonic in het schap stond. Jawel, het bewuste type van die consumenttest stond er ook, het iets goedkopere broertje ook. De Samsungs en Philipsen stonden ernaast en qua beeld
Eerst nog even de verkoper gepest wat nu het verschil in specs was tussen de twee modellen. Kost wat moeite, maar die verschillen konden me niet overtuigen om de duurdere broer te kiezen (aansluiting voor fotocamera's, beter geluid, "design kast"). Qua beeld zag ik geen verschil, het geluid? Vind ik bij een TV niet belangrijk...........dat hoor ik wel via mijn audioset
M.a.w., sinds vanmiddag staat er Panasonic TX-32LX70F in huis. Nu nog de kabelboer met zijn MotorsTV en het kind is weer tevreden