Quote:
Originally Posted by Mark
... maar autosport heb ik niet gezien. Ja, de strijd in GT2 zal vast wel superspannend zijn geweest  Ik hou van autosport in de pure vorm, ik kijk dus alleen naar de absolute nummer 1 in een wedstrijd. Al die subklassen? Leuk, maar ik snap dat niet......
Als we dan naar de LMP1 kijken is er geen enkel moment spanning geweest. ... enz.
Dus is LMS LMP1 het neusje van de zalm in de autosport? Mijn antwoord: nee.
|
Quote:
Originally Posted by Grig-O
De spanning tijdens de eerste interventie op La Deux droop er inderdaad vanaf... Er waren enkel de twee Peugeots die voor de overwinning konden strijden, en dan valt er nog één exemplaar uit na een uur of twee.
Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek. 
|
Wat een negatief geneuzel is dat toch weer. "Het was niet dit en het was niet dat, het was niet zus of het was niet zo." Zelfs de top van de autosport (ahum

- F1) is onderhevig aan dominantie van 1 team. Alle regulaties ten spijt, heeft het - om verschillende redenen - enkele jaren geduurd vooraleer er verandering in kwam.
De LMS heeft absoluut geen nood aan een organisatie die artificieel de auto's gaat gelijktrekken. Er zijn voorbeelden zat van in het verleden die tonen wat daar de gevolgen dan van zijn. Het is aan de teams om ervoor te zorgen dat ze beter worden, beter materiaal aanschaffen, betere piloten aantrekken enz.
Ik vind het een van de leukste series om naar te gaan kijken - het competitie aspect interesseert me iets minder omdat ik niet de tijd heb om het allemaal zo op de voet te volgen. Het dagje Spa was weer uitermate plezant omdat we
samen met vrienden een ganse dag langs de draad gestaan/gewandeld hebben, goed gelachen hebben,
vette auto's hebben staan kijken - kortom ontspanning zoals we het graag hebben.
Dat er nu een fabrieksteam iedereen om de oren rijdt, is voor mij een gewone vaststelling. Ofwel gaan er meer fabrieksteams meedoen, ofwel gaat het fabriek zijn auto's doorverkopen/verhuren aan privéteams. Dat is in het verleden ook al gebeurd, maar of dat toen prima werkte, weet ik niet.