De achteruitkijkspiegels die in de kit zaten waren de standaard vrachtwagenspiegels, maar in race-uitvoering zien ze er anders uit. Om te beginnen zijn ze veel dunner in diameter dan de kit-onderdelen, en verder staan de spiegelsteunen in race-trim niet opzij, maar wel naar voren geplooid om zo weinig mogelijk wind te vangen. Ik heb ze dus nagebouwd met metaaldraad, en eens ze aan de cabine hangen zal je merken dat ze inderdaad niet opzij maar naar voor gericht staan.
De voorbumper werd voorzien van de koplampen, waar nog wel decal overheen gezet moeten worden.
Ik heb ook het voorste sleepoog toegevoegd dat in de kit ontbreekt en dat verplicht geel van kleur is, en ik heb het opstaptrapje dat in de kit als decal zat gemodelleerd door de bumper open te zagen, waarna ik er een stuk zelfgemaakte traanplaat in gelijmd heb. De traanplaat bestaat uit een stuk aluminiumplaat die ik met een hamer bewerkt heb boven een stuk metaalgaas, zodat het profiel er doorheen te zien is.
De standaard kit ruiten zijn vrij dik, wat niet zo erg is als zolang je ze niet langs de zijkant kan bekijken. Maar om het detailleringswerk in de cockpit niet verloren te laten gaan heb ik besloten om de linkse zijruit in open toestand te zetten. In principe zou het dus volstaan om de zijruit in 2 te zagen zodat het driehoekige raampje links vooraan op zijn plaats gelijmd kan worden met de zijruit in open toestand. Maar dan zou de dikte van dat driehoekige raampje te erg opvallen, en dus moet zowel het grote als het kleine raam vervangen worden door dun plexi. Met wat afplaktape die aan de binnenzijde van de cabine gekleefd wordt, ter hoogte van het raam, teken ik de contouren van de ramen af, waarna ik ze overteken op dun plexi. Het driehoekige raam in zijn geheel, en de zijruit gedeeltelijk (in open toestand). Omdat ze zo dun zijn kan ik ze mooi tussen te raamlijsten lijmen, maar als ik dit doe nadat ik de raamrubbers geschilderd heb zullen deze onvermijdelijk lijmsporen van de epoxy vertonen die erg glanzen, wat onnatuurlijk is. Om dit te vermijden lijm ik de linkse ramen nu al op hun plaats, zodat ik de raamrubbers later kan schilderen zonder dat er nog lijm aan te pas komt. Het zal de schilderwerken wel wat ingewikkelder maken, maar soit. Dat zal wel lukken.
Tenslotte kon ik weer niet aan de verleiding weerstaan om eens een dryfit te doen van wat ik tot hiertoe al gebouwd heb, met uitzondering van het interieur en de voorbumper uiteraard.
Tot de volgende update!