Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Ik heb er zojuist het beste autosportweekend uit mijn carriere opzitten. Dat was wat de Belgische kant van de zaak betreft echter volledig aan geluk te wijten. Voor de prijs van een Bronze ticket zat ik op een Silver (S5) die volgens mij beter was dan alle Golds tesamen (interessante bocht, videowall en afscherming van de zon tot 15h). Voor de rest is alles wat ik wou zeggen hierboven al gezegd. Kortom:
TOP:
*Champ Car World Series
FLOP:
*Circuit Zolder
*Champ Car Belgium
Als ik deze fantastische serie nog eens wil zien, denk ik dat ik dat integreer in een Amerikareisje...
|
Ik zat ook op S5 (had er wel voor betaald, maar kom, dat is weeral een organisatorische fout inzake de Bronze-tribune) en dat was inderdaad een zeer goede tribune.
Voorts kan ik me goed vinden in de commentaren die hier al gegeven werden. De Champcars hebben me een zeer goede indruk gegeven, al was de race naar CCWS-normen saai. Het ingrijpen van de raceleiding voor de broodjes die misschien losgekomen waren, was er net over, maar kom. Er is meer actie te zien, de piloten en wagens zijn bereikbaar...
Maar de organisatie heeft toch blunders gemaakt. De paddock van de BRL was openlijk toegankelijk, terwijl je voor die van de Euroboss en GT3 moest betalen. In Zolder is het moeilijk om de paddock volledig af te sluiten, terwijl toch iedereen overal langs het circuit moet kunnen geraken. Maar dan laat je het paddocksupplement toch wel en vraag je een klein beetje meer algemene inkom of iets dergelijks.
Aan tribune S5 werd volk doorgelaten, die die straat gewoon doorgefietst kwamen ofzo. Echter bleven die wel staan om toch de race te bekijken.

Af en toe was iemand van de controleurs toch zo slim om die mensen weg te halen.
Het inscannen verliep ook raar. De ene keer moest je enkel bij het binnenkomen inscannen, dan weer nooit, dan weer enkel bij het buitengaan. Iedereen had een eigen systeem me dunkt. Trouwens, van zodra de champcar race gedaan was (het podium was nog bezig), mocht iedereen aan de achteringang (achter hoofdtribunes) zomaar binnen. De controleurs waren al vertrokken.
Met de handtekeningensessie vrijdag waren er een hoop die niet in de lijn wilden wachten en probeerden voor te steken, maar daar werd door de mensen van Champcar en Autopress (denk ik toch) korte metten meegemaakt, waarvoor dank.
BTW, de Safety Car vertrok vanuit de REA.