View Single Post
  #47  
Old 04-09-2007, 07:12
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Bon, ik ben deze thread ergens ver weg moeten gaan zoeken. Eindelijk nog eens tijd gevonden om iets te posten en om verder te doen aan deze kit, maar de laatste tijd is er ook vooral voorbereidend werk gekropen in andere zaken ...

- de wielkasten werden voor een deel verwijderd
- de definitieve postie voor het motorblok werd gekozen
- de plaatsing van de turbo's werd gekozen
- de uitlaat werd gemaakt om op de turbo's aan te sluiten (bijna ten einde)
- ....

Maar, ik moest eindelijk ook nog eens een aantal dingen klaar zien (en aan 2 kits tegelijk werken is niets voor mij, dan zou deze build 5 jaar duren!). Dus nam ik als eerste de inlaat collector aan. Het deel werd volledig vervaardigd uit styrene. Eerst een vlakke middenstructuur opgebouwd en daarna de ronde zijdelen. het schuine deel in de aanzuigbuizen werd verkregen door verschillende diameters van buis te gebruiken en het geheel dan uit te plamuren.
Daarna moesten de gebruikelijke carbon decals komen. Normaal downtone ik altijd CF decals van SMS omdat ik ze te licht vind, maar bij dit model ga ik dat zo weinig mogelijk moeten doen. De wagen wordt matt zwart, dus als dan nog eens alles donker getint zal zijn vallen de CF decals niet meer op.
De Nismo decals zijn als laatste erop gezet en dan alles geseald met een laag matte vernis.



Vervolgens de zetel en het dashbord. Ranger poeder ... voor mij de beste ontdekking van 2007 (dank u Guido). Ik heb hier nog een andere techniek toegepast. 2 componenten epoxy lijm op de zetel gesmeerd en dan het poeder erin gestrooid. Vervolgens alles met matt zwart overspoten en gedrybrushed.
De CF/kevlar decals zijn van studio 27. De gordels zijn 'home made' met dunne loodtape, zijde doek en epoxy lijm en de PE delen zijn van Eduard. De gordels zijn aangebracht na het monteren van de zetelsteunen. Zelf ontworpen en getekend, het etswerk is door Hhugo gedaan (waarvoor ook weer dank). Als de deur open staat moeten de zetelsteunen echt lijken ... een gedetaileerd model met een stoel op de originele Tamiya steunen lijkt immers op niets!





Na de stoel en het dashbord volgde de centrale console. Het aanbrengen van CF decals is standaard, de rest is allemaal home made. De snelzekeringen komen uit het zakje mish-mash, de overige schakelaars heb ik zelf gedraaid.
Om het geheel realistischer te maken heb ik de instelling van de anti-roll bars in PE laten maken (weeral met dank aan Hhugo). Het geheel moet nog een wash krijgen om wat meer diepte te krijgen.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - inlaatcollector.JPG
Views:	1303
Size:	39.8 KB
ID:	7443   Click image for larger version

Name:	resised - dashbord klaar.JPG
Views:	1304
Size:	83.9 KB
ID:	7444   Click image for larger version

Name:	resised - zetel klaar voorzijde.JPG
Views:	1317
Size:	94.9 KB
ID:	7445   Click image for larger version

Name:	resised - console klaar voorzijde.jpg
Views:	1302
Size:	114.4 KB
ID:	7447   Click image for larger version

Name:	resised - console klaar links.jpg
Views:	1298
Size:	111.9 KB
ID:	7448  


Last edited by Gulfie; 04-09-2007 at 07:21.
Reply With Quote