Quote:
It is therefore suggested to subdivide the existing GT3 cars into two classes, according to their engine capacity. These would become the basis of the new GT1 and GT2 categories for 2009. The new GT1 cars would be considerably upgraded from today’s existing GT3 cars.
|
De huidige GT3's gaan in 2009 gesplitst worden in GT1 en GT2 op basis van een PK / KG. verhouding. Wat dan met met de huidige GT1 en GT2's?
GT1 wagens, zoals ze nu bestaan:
Quote:
Grandfathering of existing GT1cars will be discussed with the teams.
|
Zal wel uitdraaien op KG's erbij of de luchttoevoer knijpen
GT2 wagens, zoals ze nu bestaan:
Quote:
the existing GT2 cars, in their latest 2008 evolutions, would be eligible in the GT2 European Championship (possibly keeping the name and logo of the FIA GT Championship) until the end of 2010, giving them another three full seasons of competition.
|
Beetje een korte tekst. Dus de huidige GT2 in dezelfde klasse als huidige GT3's die het net niet redden vanaf 2009? Dan kies ik toch maar voor een RSR voor 2009 /2010
Wat dan met de huidige GT3 klasse? Die gaan ze opsplitsen in GT1 / GT2. Dan worden de huidige GT4's maar GT3's.
Alle voorstellen worden gedaan om de kosten te besparen, echter deze zin begrijp ik dan niet:
Quote:
Furthermore, with reduced technical costs, teams would be able to run more races, travel overseas and invest in marketing – all factors which would allow for the establishment of an official FIA World
Championship, the name of which is yet to be define
|
De operationele kosten van de wagens zouden minder worden, echter de kosten voor logistiek & marketing nemen toe. Dan zijn we toch we terug op het oude nivo? Ik zie de besparing niet, u wel?
Alle quotes uit:
http://www.fiagt.com/system/_download.php?key=161