View Single Post
  #15  
Old 13-09-2007, 13:44
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Quote:
Originally Posted by fish88 View Post
Is dit alleen voor FIAGT? of gaan ze dit ook toepassen LMES, ALMS en Le Mans (hoop van niet...)?
Tja, dat is natuurlijk weer 1 van de grote vraagtekens. Wat als Ratel zijn (snode) plannen doorzet en ACO (24 Le Mans + LMS) + IMSA (ALMS) afhaken? Krijgen wij dan in Europa net zo'n 'standalone' kampioenschap als het GrandAm gebeuren in de VS?

Er valt misschien wel een aardige kostenreductie te realiseren voor de deelnemers aan het FIA GT kampioenschap (en enkele nationale kampioenschappen) maar globaal werken 2 (of meer) setten met regels alleen maar averechts. Waarom probeert Ratel niet eerst met beide organisaties d.m.v. bijvoorbeeld een denktank een gezamenlijk idee te vormen en dat dan vervolgens te lanceren (vanaf 2010 of zo)?

Ratel's probleem ligt m.i. op het gebied van de tv rechten en niet op het gebied van de betaalbaarheid van de wagens. IMSA heeft uitstekende tv deals, de ACO heeft ze niet nodig maar voor Ratel ligt dat wel even anders. Hij heeft na zijn ruzie met Eurosport weinig meer kunnen bieden aan de doorsnee, niet-digitale, autosportkijker. Opmerkelijk omdat 1 van de redenen van de breuk met Eurosport was dat Ratel bezwaar maakte tegen kortere races die het beter zouden doen op tv. Ondertussen heeft Eurosport het gat opgevuld met de International GT Open van Jesus Pareja wat een flink succes is geworden. En nu wil Ratel juist wel kortere races! Prachtig ook dat Ratel geen goed woord over heeft voor het succes van Pareja; je zou eens een conculega een compliment geven, gaat toch weg!

Indien de ACO + IMSA niet meedoen aan Ratel's nieuwste gedachtenkronkels is mijn verwachting dat het FIA GT kampioenschap vanaf 2009 in korte tijd leegloopt.
Reply With Quote