Quote:
Originally Posted by Elwing
Ah, opgegeven is tie nog niet, alleen een beetje uitgesteld. Nummer 1 moet eerst af... Eén vraag al vast: wat voor grondverf gebruiken jullie? Ik heb wat problemen met de hechting op de metalen onderdelen (zelfs na opruwen en ontvetten) Liefst iets in een spuitbus...
Oh, en meetings? Dat klinkt interessant! Is er hier ergens een agenda?
Veel dank al vast!
|
Hallo Elwing! Welkom op ons forum!
Ik heb al een paar dozijn van die metalen 1/43 F1's gebouwd, dus als je vragen hebt, laat maar komen! Een voorbeeld van een buildup van bv de Renault van Alonso op schaal 1/43, in metaal, vind je
hier.
Wat je eerste vraagje betreft: ik gebruik meestal de grondverf van Tamiya, die verkrijgbaar is in de kleuren grijs en wit. De hechting van beide soorten primer is gelijk, maar de witte is veel beter geschikt voor modellen die een witte of lichte lakkleur krijgen, terwijl de grijze eerder gebruikt wordt voor donkere kleuren. Dus in dit geval kan je de grijze gebruiken.
De agenda van onze meetings kan je
hier vinden. Onze vaste vergaderstek ligt in themacafé Wheels op het circuit van Zolder, maar soms vergaderen we ook wel eens "op locatie". Verder nemen we ook regelmatig deel aan modelbouwbeurzen.
Succes met het model, en als het effe kan zeggen foto's natuurlijk veel meer dan woorden