Quote:
Originally Posted by MFahrer
Ik zou zeker ook voor de gele Ecurie Francorchamps uitvoering gaan! Ik vraag me wel af waarom je een raceuitvoering bouwt (en daar dus ook extra koelgaten in voorziet, hetgeen echt prachtig gedaan is trouwens) en er dan toch een straatversie wilt van maken! Heeft dit een reden? Gewoon omdat je al zoveel racewagens hebt waarmee je zowiezo al mooie punten pakt op modelbouwwedstrijden?
G.
|
Ik doe met mijn modellen altijd mee aan modelbouwwedstrijden, zoals je wel weet. Daarom tracht ik elk jaar om minstens één model klaar te hebben per wedstrijdcategorie. Dit jaar heb ik voor de categorie "competitiewagens" al de Mclaren gebouwd. Voor de "vrachtwagens" heb ik de Mercedes, voor de "moto's" de Honda CB750. Wat nog ontbrak was een wagen voor de categorie "straatwagens". Dus ben ik aan deze Ferrari begonnen die in deze categorie zal ingezet worden. En bijgevolg kan ik er geen competietiemodel van maken met racenummers op, omdat ik gegarandeerd naar de "competitiewagens" zou vliegen, waar ik dan mezelf zou beconcurreren met mijn McLaren.
Bovendien is het zo dat de echte 250 GT SWB raceversies nog andere verschillen vertoonden met de straatversies. Zo stond de tankdop bv op een andere plaats, net als de verluchting in het dak die zich in de achterruit bevond, enz. Wat ik dus eigenlijk ga bouwen is een straatversie waarvan men de bumpers verwijderd heeft om mee te koersen, zoals dit in werkelijkheid ook vaak gebeurde. Want ook met die straatversies is serieus gekoerst door amateur-racers hoor.
Hopelijk is de uitleg nu ietske duidelijker?