Thread: Tv Tunerkaart
View Single Post
Old 28-04-2002, 09:50
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Stipey
Het geluid gaat via je soundcard, waardoor je (net zoals bij vele PCI-kaarten) wel eens problemen kan krijgen met de synchronisatie tussen beeld en geluid. Wil je video opnemen aan degelijke kwaliteit dan zal een 5400rpm HD trouwens niet volstaan, denk daaraan.
De synchronisatie tussen beeld en geluid valt best mee. Eigenlijk heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Voor de bewerking gebruik ik Adobe Premiere 6.0. Daar speelt die synchronisatie weinig rol aangezien video en audio twee afzonderlijke sporen zijn. De synchronisatie doe je zelf.

Vroeger deed ik die bewerkingen al op een 550 MHz en een HD van 5400 rpm. Het enige wat wel veel gaf was RAM. 128 was te weinig, 256 was goed, 512 was prima (telkens SDRAM).
Ik ga niet zeggen dat meer GHz, RPM en RAM (DDR of RIMM) niets gaat geven, maar met minder gaat het ook.

Nieuwe TV-kaarten hebben trouwens een audio-out intern op de kaart. Daardoor kunnen de TV-kaart en de audio-kaart rechtstreeks verbonden worden. Dit moet de gegevensdoorvoer toch ietwat versnellen. Audigy heeft zelfs een digital-in. Als je TV-kaart dan een digital-out heeft ben je home-free