View Single Post
Old 08-10-2007, 17:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ondertussen staat de body in de vernis: 1 mistlaag en 1 wet coat. De foto's zal ik je besparen omdat ze er precies zo uitzien als de vorige, alleen weet ik nu dat de lak beschermd zit onder de vernis en de decals ook.

Dan heb ik wat verder gedaan aan het chassis, ondanks het ontbreken van de banden. De kit is gebaseerd op de Ferrari 250 GTO van Gunze en dat is goed te merken ook. Zo moet je het achterste deel van het interieur zelf kortwieken om het te doen passen in de carosserie van een 250 SWB dit wat smaller is dan een GTO. De aanpassingen die je ziet zijn dus geen "scratchbuild" toestanden, maar planmatige aanpassingen! Waar de rode stippellijnen lopen was vroeger de buitenrand van het interieur, en waar de aluminium stukken nu zitten liep de bekleding vroeger gewoon door. Alleen de aluminium stukken zelf heb ik eraan toegevoegd omdat je anders dwars door de bekleding kan kijken via de achterruit.

Ook de lederen bekleding van de versnellingspok is trouwens zo'n planmatige aanpassing. "Make the cover for shift lever with Mr. PUTTY STRONG" staat er simpelweg op het plan. En dus hebben we dat gedaan, met wat Millyput. De bodem van het interieur moet nu opnieuw in grondlaag gespoten worden en daarna spuit ik alles over met matzwart.

Het chassis zelf zal ik daarbij ongemoeid laten, want dat staat ondertussen wel al in kleur. Hier zie je de onderzijde van het chassis, waarop duidelijk zichtbaar is dat ik de ophangingselementen en aandrijving in gunmetal geschilderd heb, en de remschijven in zilverkleur. Daarna is alles gedrybrusht met diverse tinten. De voorste ophanging kreeg een gelijkaardige behandeling.

En van de bovenkant van het chassis gezien krijg je dan dit.

Eens ik de wielen met banden kan monteren zal ik ook de uitlaten kunnen bevestigen aan de pinnetjes onderaan het chassis. Op dit moment is dat nog niet aan te raden omdat ik bang ben van ze te beschadigen (althans het schilderwerk) gezien het ganse chassis op de uitlaten zou rusten.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_17.jpg
Views:	839
Size:	349.6 KB
ID:	7701   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_18.jpg
Views:	831
Size:	337.4 KB
ID:	7702   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_19.jpg
Views:	1200