View Single Post
Old 21-10-2007, 18:25
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ford Thunderbird - 1957 - AMT/ERTL - 1/24

Nog een projectje tussen alle andere door: deze Ford Tunderbird was de eerste in een lange reeks modellen. De 'Bird' gold als een echte trendsetter en het was bij uitstek de "stoefkar" van die tijd.
De kit komt van AMT/ERTL en dat is er jammer genoeg weer aan te zien. Ik zou zelfs durven beweren dat dit de tweede episode is in de reeks "Don't try this at home", recentelijk in het leven geroepen door Sennake.

Enfin, ik heb weer niet willen luisteren, en ben er toch aan begonnen. Zoals we gewoon zijn bij dit soort kits is er enorm veel flash, sinkmarks, ejection pin marks en allerhande prul die er niet moet zijn. Je bent echt een hele tijd bezig met het schoonmaken van de onderdelen. Het probleem is soms zelf zodanig groot dat je niet meer zeker bent of je nu in de flash, dan wel in het onderdeel aan het snijden bent.
Langs de andere kant kan je met deze ene kit verschillende versies bouwen: de cabrio metdak naar beneden, of gesloten. Je kan de hardtop installeren, de bumperextensies met optionele externe reservewielhouder, kiezen tussen 2 soorten velgen en je kan zelfs een licht customized versie bouwen. Allemaal uit 1 kit! De scrapbox zal rap gevuld zijn.
Zoals gewoonlijk ga ik voor de eerste versie, zonder de opties, recht uit fabriek. Het wordt een zwarte uitvoering met rood interieur. Ik ga hem met gesloten motorkap bouwen, zodat ik niet te veel aandacht heb besteed aan de motor.

By the way: die "strepen" die je ziet in de lak zijn geen ghost-lines, maar het is de weerspiegeling van de tegeltjes in onze keuken.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04391.JPG
Views:	236
Size:	119.4 KB
ID:	7803   Click image for larger version

Name:	DSC04378.JPG
Views:	238
Size:	60.5 KB
ID:	7804   Click image for larger version

Name:	DSC04379.JPG
Views:	237
Size:	59.1 KB
ID:	7805   Click image for larger version

Name:	DSC04380.JPG
Views:	236
Size:	58.7 KB
ID:	7806   Click image for larger version

Name:	DSC04381.JPG
Views:	235
Size:	59.7 KB
ID:	7807  

Last edited by Dominique; 21-10-2007 at 18:31.
Reply With Quote