View Single Post
Old 25-10-2007, 23:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Honda Civic - 6de generatie - Fujimi - 1/24 - Another dead end street

Omdat ik het Mica Zilver van Zero Paints eerst wilde uitgetest hebben op een model, alvorens het op de 307WRC te zetten, heb ik er dan maar even deze Civic als slachtoffer/testkonijn uitgekozen. Kit is niet te duur en nog redelijk vlot te vinden, dus als het misgaat is er geen man overboord. Ik wil nl. wel eens weten of ook deze Fujimi kit ism Zero Paints dezelfde "ghost line ziekte" heeft als de Prelude.

Omdat het me voornamelijk te doen is om te zien of het Mica Zilver geschikt is qua kleur, pigment enz. zal deze recht uit de doos gebouwd worden, zonder enige aanpassing.

Ondertussen werd de body geschuurd, lijnen uitgekrast enz. De kit biedt de mogelijkheid om met een open dak gebouwd te worden. De inkepingen voor het uitsnijden zitten er aan de binnenkant in. Ik ga dit niet doen, te veel tijd enz. Ik vrees echter dat dit dak voor de ghost lines zou kunnen zorgen, dus ik besluit om het dak met extra veel aandacht tijdens het schuren voor te bereiden. De grondlaag zit er hier al op. Opgeschuurd met 3200 en klaar om de kleur over zich heen te krijgen. Van het schuifdak is niets te zien. So far, so good.

Van het schuifdak is niets te zien! Yes! Wat met wel wat kopbrekens bezorgd heeft is de bevestiging van de dakspoiler. Hier was geen enkele bevestigingslip of -punt voor voorzien. Met secondenlijm kwam het ding zelfs na een dag los en met gewone modelbouwlijm durfde ik niet goed. Uiteindelijk heb ik in zowel de rand van het dak als van de spoiler, 2 bevestigingspunten gemaakt. Deze zie je nog een heel klein beetje als je goed kijkt, maar eens ingekleurd op het einde, ga je er (hopelijk) niks meer van zien.

En ander hardnekkig iets was de linkerbuitenspiegel. 3x afgebroken. Gelijmd met secondenlijm, krak eraf. Dan een bevestigingspinnetje gemaakt van plastic rod (het originele was afgebroken), gelijmd met secondenlijm, krak eraf - rod smolt precies gewoon. Hele handeling herhaalt maar gelijmd met gewone modelbouwlijm, krak eraf. Nu is het genoeg!! Bevestigingpinnetje, van op dikte getrokken sprue, gemaakt en gelijmd met Revell lijm: perfect. Oef!

So far, so good.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	fujimi_civic_sir_1-24.jpg
Views:	247
Size:	91.8 KB
ID:	7828   Click image for larger version

Name:	civic_6th_gen_01.jpg
Views:	245
Size:	81.8 KB
ID:	7832   Click image for larger version

Name:	civic_6th_gen_02.jpg
Views:	250
Size:	87.1 KB
ID:	7833   Click image for larger version

Name:	civic_6th_gen_03.jpg
Views:	246
Size:	78.0 KB
ID:	7834   Click image for larger version

Name:	civic_6th_gen_04.jpg
Views:	244
Size:	91.0 KB
ID:	7835  

Last edited by Guido; 25-10-2007 at 23:47.
Reply With Quote