En ondertussen staat het Mica Zilver er ook op.
Bevindingen:
- Deze Zero Paints is een zalige kleur om te spuiten. Eerst dun laagje gespoten als opbouw, daarna een nattere laag gezet. 10 minuten later: droog!
- Schuurfoutjes blijven gewoon zichtbaar, dus de grondlaag moet perfect liggen. Schuren met een 1000? Niet goed genoeg (naar mijn smaak). Terug naar mijn 3200 dus.
- In dit stadium kan ik nog niet beoordelen of deze kleur geschikt is voor de 307, gezien er nog geen vernis overheen zit. Maar zoals het er nu naar uitziet twijfel ik er toch aan.
Echter, waar ik wat bang voor was, is ook hier gebeurd. Ghost lines daar waar de naden aan de binnenkant van het schuifdak zitten. Weliswaar niet zo erg als bij de Prelude, maar ze zijn er wel. Tijdens het spuiten was er overigens niets van de zien. Wellicht dat ze niet zo diep zijn ingetrokken omdat de temperatuur in de spuitcabine niet meer zo hoog is (nu nog 30°C).
Op de foto is het niet zo heel goed te zien, maar als je wat piert, dan kan je wel een iets donkerdere lijn ontwaren.
En dit is de boosdoender...
Over de oplossing ben ik nog niet zeker. Er was wel al een eerdere uitleg ivm soortgelijke fenomenen, maar ik denk dat ik de naden aan de onderkant ga opvullen met 2 compo putty, deze dan goed laten uiharden, de buitenkant bijschuren en opnieuw spuiten. We'll see.