View Single Post
Old 28-10-2007, 22:39
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

De voorbumper werd onder handen genomen. Daar stond een heel mooie en solide laag chroom op, maar het onderdeel was dan weer niet mooi gegoten. Ook zat het op een nogal ongelukkige (maar robuuste) manier aan de sprue vast en moest er dus wat aan gekuist worden. Voeg er nog wat flash aan toe en je besluit staat vast: het moet worden ontdaan van alle chroom, opkuisen en opnieuw verchromen met Alclad.

Ik heb dan maar van de gelegenheid geprofiteerd om te proberen om de onderliggende delen van de siergrille in het zwart te zetten. Kwestie van te kijken wat het effect zou zijn in een later stadium. Maar omdat de grille eigenlijk wat diepte mist is dat niet gelukt. Ik heb dan besloten om ook dat deel van het onderdeel te verwijderen en te vervangen door mesh.
OK, het bleekwater in ermee. Een uurtje later heb je dan een volledig gekuist onderdeel. Flash verwijderd, beetje uitgevlakt waar nodig en klaar is kees.

Dan heb ik de grille uitgefreest, er op lettend dat de bevestigingsplaat aan de achterkant van het onderdeel niet verloren mocht gaan. Dus moest ik die schuin afvijlen. Op de foto zie je dat die wel héél dun is geworden ter hoogte van de aanhechting, dus heb ik langs de onderkant met wat putty verstevigd.
Ik heb een foto bijgevoegd met de mesh die ik zal gebruiken, dus heb je al een idee van wat het zal worden.
De dryfit zegt dat het allemaal wel snor komt.
De voorbumperheeft ondertussen al een eerste keer een dun laagje black base gekregen als onderlaag voor de Alclad. Die mag dus een dag of 3 drogen vooraleer ik een 2e laag zal zetten.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04396.JPG
Views:	223
Size:	65.7 KB
ID:	7856   Click image for larger version

Name:	DSC04399.JPG
Views:	239
Size:	65.9 KB
ID:	7857   Click image for larger version

Name:	DSC04400.JPG
Views:	246