Om de naad aan de binnenkant goed op te vullen, lees, voldoende stevigheid te geven om inzinken verder te vermijden, heb ik sprue (van de kit) genomen en deze op de dikte van de naad getrokken. Daarna de sprue in de naad gelijmd en aan de kant gezet om te drogen. Eens hard, 2 componenten putty erover heen en dat alles opnieuw laten uitharden. Aan de buitenkant werd de ghost line nu nog wat prominenter zichtbaar, en dus ook daar 2 compo putty overheen.
Alles netjes uitgehard, schuurpapier in aanslag en vertrokken waren we. Maar, maar, maar, alhoewel ik begon in 1 bepaalde hoek te schuren, voelde ik een zekere zwakte in het dak. Een zwakte die er niet zou mogen zijn... raar. Enfin, we schuren rustig verder tot alles er weer mooi strak uitziet. Hmmm, die beweging in het dak van daarstraks toch nog maar eens controleren. Damn, wat is dat? Het schuifdak beweegd gewoon - lol - niet naar achter, maar op een neer. Niet veel hoor, 10den van een mm, maar voldoende om er weer een naadje in te krijgen. Zucht. Je kan het niet zien op de foto, maar waar de blauwe pijltjes staan, dààr...
OK, de rest van de auto is nog intact (op de koffer na, maar daarover later meer) dus is er geen man overboord. Dak er dan maar uit. Wat blijkt, de plastic is rond het schuifdak zo zwak dat ik na 2 tot 3 keer voozichtig krassen er al doorheen zit... Ik heb de foto's - sorry voor de digitale macro kwaliteit - genomen vlak nadat ik het dak eruit gehaald heb. En dienen dekselse spiegel ligt er nu voor de 4de keer af... Krijg nog jeuk van dat ding...
Oh ja, de koffer was ook niet meer intact? Met mijn oogloupe ben ik alles beginnen inspecteren en kon ter hoogte van het weggeschuurde Civic logo, een klein ghost lijntje zien - I'm getting paranoïd, help!

- en dus ook hier nog eens tot op de plastic geschuurd. Bedoeling is nu om locale herstellingen te gaan doen dak en de koffer. Dus alles afplakken ter hoogte van naden en enkel het dak en de koffer opnieuw primen en kleuren.
Nooit gedacht dat ik naar Echternach zou moeten voor de uitbreiding van mijn Honda collectie...
Ik hoor het me nog zeggen: "Oh, deze wordt makkelijk, schuren, krassen, primen, kleuren, vernissen, klaar! 2 tot 3 weken werk aan, meer niet, easy deal". Mooi niet dus.
Plannen om mee te doen aan eendert welke wedstrijd dit jaar, zijn dus nu definitief opgeborgen en alhoewel ik niet zo'n voetbalfan ben, lopen er toch enkele lijntjes gelijk tussen mijn modelbouwperikelen en STVV voor het ogenblik...