View Single Post
Old 01-11-2007, 21:08
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Stuurdozen bouwen

Volgende heet hangijzer was een stuurdoos die tegen de achterwand hangt. Zoals jullie misschien wel weten hebben stuurdozen koelribben op de buitenzijde. Ik wilde deze simuleren dus ... scratchbuild!

Ik heb 4 strips gesneden van 6 bij 9mm en 3 strips van 1mm kleiner aan beide zijden.

Door deze afwisselend op elkaar te kleven krijg je een box met koelribben.

Ik heb deze in alu sheet gemaakt, maar het deed me beseffen dat ik of Hhugo nog eens moet lastig vallen of ik moet leren om te photoetsen. Ik had hier op de juiste plaatsen gaatjes willen voorzien om alle lagen perfect boven elkaar te monteren maar boren gaf meer kans op afwijking dan precies proberen te monteren.

Dus, als de stuurdoos dan klaar is monteer je deze op de juiste plaats in de auto zoals op de referentie foto maar ... blijkt dan dat Tamiya de bal verkeerd gespeeld heeft. Het kruis van de rolkooi achter de piloot is te dik en ... staat verkeerd gepositioneerd waardoor de stuurdoos in de weg zit om de rolkooi terug te zetten.

Stuurdoos dus terug los trekken (waardoor de lak beschadigd is) en om dat te camoufleren zal ik dus een CF plaat maken waar de stuurdoos op staat.

Sorry voor de foto's ... ik krijg niet meer uit mijn toestel!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - stuurdoos in opbouw.JPG
Views:	1111
Size:	53.7 KB
ID:	7900   Click image for larger version

Name:	resised - stuurdoos klaar.JPG
Views:	1108
Size:	25.3 KB
ID:	7901   Click image for larger version

Name:	resised - interieur met stuurdoos.JPG
Views:	1117
Size:	97.9 KB
ID:	7902  

Last edited by Gulfie; 01-11-2007 at 21:16.
Reply With Quote