View Single Post
Old 12-11-2007, 13:51
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Omdat de rolkooi nu in de auto stond kon ik ook de laatste hand leggen aan het interieur ... de gordels!

Deze waren al een heel tijdje klaar (zie eerder in deze WIP) maar omdat de rolkooi nog achter de zetel door moest kon ik de gordels nog niet bevestigen.
De gordels zijn aan de achterzijde op de CF firewall met 2 zeskantschroeven gemonteerd. De positionering in de cockpit is echter een beetje vreemd.

Zoals bij vele GT's worden deze gordels ook met elastieken bevestigd. Bedoeling hiervan is om, bij een pilotenwissel, de gordels weg te trekken van zodra de buckle losgemaakt wordt. Wanneer de 2de piloot dan instapt kan hij niet op de gordels gaan zitten en zijn deze veel sneller door de eerste piloot te vinden en in te klikken.
De elastieken zijn gesimuleerd met zeer dunne ijzerdraad. Het oogt wel gelijk op de referentie foto's, maar ik ben aan het twijfelen of ik ze zo zou laten. Per slot van rekening weten heel weinig mensen dit en dan komt deze constructie een beetje raar over denk ik. Oordeel zelf maar.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P11010006.JPG
Views:	1189
Size:	119.9 KB
ID:	8006   Click image for larger version

Name:	P11010003.JPG
Views:	1183
Size:	126.1 KB
ID:	8007  

Last edited by Gulfie; 12-11-2007 at 13:56.
Reply With Quote