Als je nu dacht dat ik na mijn Gunze Ferrari perikelen bij de pakken zou gaan neerzitten, ken je mij nog niet goed. De Gunze kit was nog maar pas opgeborgen wanneer ik de Tamiya kit al op de werkbank liggen had. Deze kit heb ik vorig jaar op de Paddock tombola gewonnen en moet dus tegen de meeting in december klaar zijn, omdat we dan de gebouwde modellen gaan showen die we vorig jaar gewonnen hebben.
Aan de slag dus!
Het wordt een OOB bouw, met uitzondering van de bekabeling die ik ga vervangen door kabels met een kleinere diameter voor wat extra realisme. Voor de rest ga ik er niets aan veranderen, wat niet betekent dat ik er met mijn klak naar ga smijten: ook OOB modellen kunnen extreem mooi afgewerkt worden en zelfs in de prijzen vallen!
Eerst zocht ik alle onderdelen uit de doos die in de koetswerkkleur gespoten moeten worden. In dit geval gaat het om 2 kleuren, rood en groen (3 eigenlijk als je de gouden velgen meerekent). Daarna werden de delen die al op voorhand gemonteerd konden worden, samengelijmd. Op die manier kan ik alle lijmnaden wegschuren vooraleer alles in de rode lak gezet wordt.
Zo ziet het chassis eruit na montage:
En de bodyparts zien er zo uit, na montage en wegschuren van lijmnaden, en polishen van het plastic:
De velgen werden al in primer gezet omdat er geen montagewerken aan te pas kwamen:
De uitlaten werden gestript van hun chroom met ovenreiniger, en na het primeren in glanzend zwarte enamel lak gespoten, om als onderlaag te dienen voor Alclad II chroom. Op die manier kunnen alle bevestigingspinnen van chroom onderdelen die aan de gietraam zitten mee verchroomd worden en tegelijkertijd vermijd je dat de lijmnaden van samengekleefde verchroomde onderdelen je model onrealistisch maken.
Nadat de bodyparts geprimed werden heb ik er een mistlaag Tamiya TS-08 Italian Red overgezet, waarna er nog 2 wet coats volgden.