View Single Post
Old 14-11-2007, 15:10
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
met uitzondering van de bekabeling die ik ga vervangen door kabels met een kleinere diameter voor wat extra realisme.
De uitlaten werden gestript van hun chroom met ovenreiniger, en na het primeren in glanzend zwarte enamel lak gespoten, om als onderlaag te dienen voor Alclad II chroom. Op die manier kunnen alle bevestigingspinnen van chroom onderdelen die aan de gietraam zitten mee verchroomd worden en tegelijkertijd vermijd je dat de lijmnaden van samengekleefde verchroomde onderdelen je model onrealistisch maken.
Quote:
Ondertussen heb ik de motor gebouwd en geweatherd, en in het chassis gemonteerd. Je kan ook duidelijk de dunnere kabels bemerken die ik gebruikt heb, zowel voor de normale bedieningskabels als voor de brandstofleidingen (die ik clear yellow geschilderd heb om de benzine na te bootsen die erdoor loopt).

De remschijven heb ik trouwens helemaal manueel uitgeboord, en dat was een heel werk! Elke schijf telt namelijk 135 gaatjes en er zijn er 3, dus in totaal 405 gaatjes uit te boren. Dat heeft me een complete avond van 4 uur gekost...
Quote:
De achterband werd ook gedrybrust met een beetje wit om een gebruikt uiterlijk te simuleren. De achterbrug, ketting, remschijf en veerpoten werden uiteraard eveneens van een weathering voorzien: altijd hetzelfde systeem: wash van Tamiya smoke en drybrushing van Tamiya weathering masters.
Sennake dat is niet meer echt OOB hé...