Quote:
Originally Posted by Steef Hartither
Het was ook inderdaad mijn bedoeling om wat meer kritiek te krijgen, met alle respect voor brouwers, leren doe ik er niet zoveel meer.
Dus hoop hier wél het een en ander bij te leren :-D
|
Dan zal ik maar meteen de spits afbijten, niet om "den ambetante" uit te hangen, maar wel om opbouwende kritiek te geven. Maar niet voordat ik je ook van mijn kant welkom geheten heb natuurlijk.
Ik vraag me dus af waarom je zoveel moeite doet om de uitlaten wat realistischer te modelleren door tussen de uitlaten het overbodige plastic weg te nemen, als je de uitlaten zelf laat schitteren van onrealisme door de gietnaden er overal te laten op zitten? Zelfde verhaal voor de turbo in- en uitlaten, de samenvoeging van beide helften van de versnellingsbak, enz. Nu mag je je model nog zoveel extra's en foto-ets onderdelen geven als je wil, het haalt allemaal weinig uit als je de primaire en elementaire modelbouw-regels over het hoofd ziet.
Mijn devies is altijd: bouw dat wat je in je bouwdoos zitten hebt zo perfect mogelijk, en dan pas moet je beginnen denken aan extra's toevoegen.
Zoals je zelf al zei :
"Tamiya heeft zich helaas een beetje teveel zitten bezuinigen op de kit. Ze hebben een straat F40 genomen en andere velgen met decalsheet toegevoegd. Om het nog een beetje realistisch te laten lijken, wordt er het een en ander gescratched..."
Dit is helemaal correct hoor, maar als je de uitlaten, turbo's en alles wat nog meer vreselijke gietnaden vertoont laat zoals ze zijn, schiet je volgens mijn bescheiden mening je doel voorbij.
Ik hoop niet dat je dit ziet als het afbreken van een overigens verder mooie build, maar wel als een opbouwend stukje kritiek waar je (wellicht een volgende keer) misschien eens mee kan rekening houden.
En zoals mijn collega Paddockers hier al gezegd hebben, het "ooo" en "aaa" gehalte is hier heel wat minder als op een niet nader te omschrijven Nederlands forum, maar iedereen leert hier op zijn eigen niveau telkens weer wat bij...