Quote:
Originally Posted by Loeten
Ik heb nog even een opmerking en een vraagje voor GUIDO over dit model, nu ik nader van het einde. Ik heb jouw thread namelijk een beetje als leidraad gebruikt. Nu viel me op dat de gril vooraan geen grijs/zilvere lijn vertoont... Terwijl dit in het 1/1 model wel het geval is...
De phares zijn volgens de kit gewoon bloot, dus met de lampenkop zichtbaar terwijl het volgens bouwplan van Reji en ook in 1/1 die phares afgedekt zijn. Waarmee moet ik dit doen? Die clear parts wit spuiten??
Thanks
OWja, heb nog niet geprobeerd met die plakkaatverf. Maar ik ga proberen olieverf los te weken bij de directeur... 
|
Ola, nu ben ik weer verplicht om in mijn eigen thread te gaan grasduinen...
De reden van de grille is duidelijk: de versie die ik bouwde had een andere grille...
Wat de lampenkappen betreft, kan ik maar 1 raad geven. Bekijk de referentiefoto's van het model dat jij aan het bouwen bent. Dat is de enige juiste leidraad. De auto's uit die periode zijn allemaal zo onderling verschillend dat je echt met jou onderwerp moet blijven. Ik heb de kappen erop gezet omdat de sponsoringstickers erop mooier waren dan de gewone lichten én omdat de opdrachtgever het zo wilde. Reji voorziet overigens in de lampenkappen, dus als je die set hebt, hoef je de glazen niet eens te spuiten. Heb je de set niet, dan laat je de lampen gewoon zichtbaar.
Oh ja, en waarom olieverf kopen? Ik gebruik enamel om mijn panellines te schilderen. Doe dat dan redelijk grof en kuis al het overtollige af met White Spirit. Je model MOET wel gevernist zijn hiervoor. Met Gunze vernis zal je de vernis terug moeten compounden om de glans er weer in te krijgen (wat overigens geen enkel probleem is) terwijl met autolak dat compounden niet nodig is, gezien de lak van een top kwaliteit is en dat beetje white spirit hebben kan.