Ah, de group builds. Het heeft 5 jaar geduurd vooraleer het hier boven water gekomen is en blijkbaar kunnen ook wij niet aan het idee ontsnappen naarmate we groter worden...
Echter, dat het op andere forums gebeurd, is zeker geen reden om het hier ook te gaan doen. Zoals Sennake het al aangeeft, zijn we hier op De Paddock, het forum waar ze per definitie niet de dingen doen zoals ze elders gedaan worden...
Groups Builds lijkt me een typisch fenomeen te zijn van die forums waar mensen niet in de gelegenheid zijn om elkaar vaak te ontmoeten, iets wat voor een aantal onder ons toch wel het geval is. Het blijkt een soort van virtuele samenhorigheid te creeëren die online vrienden plezant lijken te vinden. De reden dat het 5 jaar geduurd heeft vooraleer het hier komt opborrelen, ligt waarschijnlijk in het feit dat we elkaar wel regelmatig zien en het samenhorigheidsgevoel uit het echte clubleven halen.
Wat me het meeste stoort aan group builds - ik krijg er echt de zenuwen van - is dat wanneer er een group build gestart wordt, je gewoon verplicht bent om naar 10x eenzelfde soort van onderwerp te kijken. Op Automotive Forums bijvoorbeeld kom ik tegenwoordig weer wat minder vaak, gewoon omdat de Ferrari's mijn keel uitkomen...
Supporteren we op De Paddock een Group Build? Neen. Klinkt misschien bot en kortaf, maar ik zeg het liever zo dan te wringen en erom heen te draaien. Gewoon omdat we de diversiteit zijn eigen gang laten gaan én omdat ik geen kriebels wil krijgen wanneer ik op ons eigen modelbouw forum ben. No hard feelings, nooit, tegenover niemand, maar altijd rechtoe, rechtaan en eerlijk.