Quote:
Originally Posted by Guido
Wat de lampenkappen betreft, kan ik maar 1 raad geven. Bekijk de referentiefoto's van het model dat jij aan het bouwen bent. Dat is de enige juiste leidraad. De auto's uit die periode zijn allemaal zo onderling verschillend dat je echt met jou onderwerp moet blijven. Ik heb de kappen erop gezet omdat de sponsoringstickers erop mooier waren dan de gewone lichten én omdat de opdrachtgever het zo wilde. Reji voorziet overigens in de lampenkappen, dus als je die set hebt, hoef je de glazen niet eens te spuiten. Heb je de set niet, dan laat je de lampen gewoon zichtbaar.
|
Het is ook omdat ik met mijn referenties lig te worstelen dat ik deze vraagjes had. Ik had van jouw wagen enkel in de kit een foto (prent) gezien en die had die grijze lijn wel, vandaar. Maar geen probleem als je het kan weerleggen met een foto natuurlijk ;-)
Toch zou ik graag mèt kappen bouwen omdat het (denk ik) wat stoerder staat en omdat ze ook zo te zien zijn op diezelfde pics. Vind ik geen passende kappen, dan doe ik het dan maar zonder.
Quote:
Originally Posted by Guido
Oh ja, en waarom olieverf kopen? Ik gebruik enamel om mijn panellines te schilderen. Doe dat dan redelijk grof en kuis al het overtollige af met White Spirit. Je model MOET wel gevernist zijn hiervoor. Met Gunze vernis zal je de vernis terug moeten compounden om de glans er weer in te krijgen (wat overigens geen enkel probleem is) terwijl met autolak dat compounden niet nodig is, gezien de lak van een top kwaliteit is en dat beetje white spirit hebben kan.
|
Ik had ergens gelezen dat olieverf heel goed ging. Maar inderdaad, met gewone enamel moet het ook kunnen. Ik kuis trouwens de overschot steeds af met die reiniger van Revell... Allez, ik ga vanavond of morgen eens kijken welk kleurtje ideaal is bij deze witte wagen. Geen zwart dus, maar eerder iets van smoke of zo??
Man wat verlang ik om dze af te hebben en in de kast te plaatsen... Ik ben er superverliefd op

Maar dat zal wel vlug keren als ik aan een andere werk... Ben nogal teergevoelig
Owja, thanks voor je info...