View Single Post
Old 20-12-2007, 18:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Tja Guido, gij komt echt wel in aanmerking voor de prijs van "Pechvogel van het jaar".

Wat betreft het wegwerken van de carrosserieschade, ik zou gaan voor optie 2; aanstippen en compounden.
Tja, wat doe je eraan... Ondertussen ben ik inderdaad aan optie 2 begonnen. Heb de plaats aangestipt in enkele etappes, telkens met een minuutje of 5 tussenpose (TS-30 Silver leaf met het borsteltje). Wellicht dat het bubbeltje nog wat gaat inzakken, maar eerst goed laten uitharden en dan eens kijken wat dat geeft.

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
Jammer van het schilfertje verf... het roostertje is echt mooi gedaan voor de rest! Kga me toch ook eens moeten toeleggen op die BMF!

Seg, een klein opmerkingske: boven de voorste koplamp aan bestuurderszijde, glipt er precies zo'n klein zwart tikje verf uit van je "lichtomranding" (of van de binnenzijde die zwart is geschilderd). Tis absoluut geen kritiek, maar ik zou graag weten hoe je dat evt zou kunnen verwijderen. Tis echt gewoon om bij te leren omda'k da zelf ook af en toe voor heb!

G.
Eens de body gevernist is, verf ik die randen aan de binnenkant met enamel. Wat over de randen uit komt, verwijder ik dan met white spirit. Afhankelijk van de vernis die je gebruikt, zal je misschien de lak weer even moeten compounden. Bij Gunze vernis dien je dat te doen, bij autolak niet. Het klein zwarte tikje dat er zat, was precies in een inkeping in de plastic (snijwonde, schuurwonde?) waar wat zwarte verf was bijven inzitten. Dit heb ik bijgewerkt met TS30, nu ik toch bezig was, maar normale resten doe ik, zoals gezegd, met white spirit.

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Ik vind dat een goed idee van je door met BMF te werken, je grille steekt echt af.
Alhoewel in het echt enkel de 2 buitenste lamellen in chroom zijn en de 3 binnenste in matte aluminium. Dus ik zit nog wat te twijfelen om de binnenste 3 met alu van BMF te doen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	mercedes_a160_13.jpg
Views:	82
Size:	186.1 KB
ID:	8522  

Last edited by Guido; 20-12-2007 at 18:11.
Reply With Quote