View Single Post
Old 20-12-2007, 21:32
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

We hebben serieus moeten werken aan deze kit om er nog iets deftigs van te krijgen. Dat is echter maar ten dele gelukt. Op een bepaald moment ben ik er "met mijn klak naar beginnen gooien"...
Kort samengevat: er past letterlijk niks bij deze kit. Ik weet niet hoe ze het klaarspelen, maar deze kit is werkelijk een ramp. Hij is bijzonder slecht van concept, en als je de bouwplannen meticuleus volgt, dan kom je in de problemen bij het monteren van zowel de voor- als de achteras.
Zoals als gezegd in een eerdere post, past de chassis-met-motor assemblage slechts met een paar truken in de carrosserie. Ik heb een deel van de "firewall" moeten wegsnijden om alles te laten passen. Nu komt daar nog bij de vooras ook niet gemonteerd kon worden omdat de aandrijfriemen in de weg zitten ...
De achteras past op zich wel, maar je kan de wielen niet monteren omdat die voor een klein deel in de achtervleugel verdoken zitten.
De bumpers zitten scheef (yep, alle twee) en ik kan werkelijk niet veel méér wegsnijden om hen te laten passen, anders donderen ze op eigen beweging uit het model.
Het interieur past ook maar met de grootste moeite in de bovense schelp, en de voorruit (zie mijn nood-ingreep-in-de-vorm-van-een-tutorial) is al niet veel beter. Daar moet nog ongeveer een volle millimeter materiaal overbodig materiaal weggesneden worden vooraleer het kan worden gemonteerd. De Alcladlaag die op de raamomlijsting zat is allang gesneuveld omwille van de vele handelingen die het onderdeel heeft moeten ondergaan tot nog toe. Enfin, die montage ruit-omlijsting moet nog worden afgewerkt, en dan kan dat op het model worden gemonteerd. Dan beschouw ik hem als af.

Conclusie: als ge niet persé een Ford Thunderbird 1957 in uw etalage wilt hebben, blijf dan met uw fikken van dat AMT-model af.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04749.JPG
Views:	134
Size:	74.8 KB
ID:	8525   Click image for larger version

Name:	DSC04750.JPG
Views:	143
Size:	65.7 KB
ID:	8526   Click image for larger version

Name:	DSC04751.JPG
Views:	152
Size:	65.6 KB
ID:	8527   Click image for larger version

Name:	DSC04752.JPG
Views:	146
Size:	75.1 KB
ID:	8528   Click image for larger version

Name:	DSC04753.JPG
Views:	140
Size:	85.1 KB
ID:	8529  

Last edited by Dominique; 20-12-2007 at 21:38.
Reply With Quote