De body heeft ondertussen een 2-tal weken de tijd gekregen om te drogen. Dat betekent natuurlijk niet dat ik stilgezeten heb. Naast het werken aan mijn website heb ik wel degelijk ook aan het model verdergedaan, waarvan hier een kleine update.
Hier zie je de body met een 3-tal lagen vernis er overheen, na een droogtijd van 2 weken. Het is nu veilig om verdere schilderwerken uit te voeren, en zelfs uitschuivers kunnen nu geen kwaad meer: ze kunnen zonder problemen verwijderd worden.
Ik heb ook de velgen onder handen genomen. Eerst moest ik ze zeer zorgvuldig en grondig opkuisen, want het zijn witmetalen Racing43 velgen, die erg veel flash en bramen vertoonden. Na het opkuisen werden ze voorzien van 2 lagen witte primer, waarna ik ze met witte autolak gespoten heb. Eens de verf droog was heb ik de banden gemonteerd en gladgeschuurd. Ook de decals zijn aangebracht met de banden op de wielen. De transkit voorzag geen Pirelli decal voor het reservewiel, dus heb ik er eentje uit de reservebox moeten lenen. Het is de enige decal die "Pirelli P7" vertoont, de transkit decals vertonen iets van "Pirelli vierkantje"...

Zelfde verhaal voor de "speedline" decals... Daarna werden de velgen nog voorzien van een wash met Tamiya smoke.
Tijd om het chassis eens te passen in de body: ik kwam tot de vaststelling dat dat niet lukte. Het chassis was vooraan te lang, omdat enerzijds de "chicletten" zoals Nismo ze noemde in de weg zaten en ik ze dus moest wegfrezen, en anderzijds omdat het chassis zelf ook een lip te groot is, die wel in een gleuf past van de originele Tamiya bumper, maar die er niet is in mijn resin bumper. Dus die lip moest ook weggeschuurd worden. Na wat vloeken en schuren paste het chassis uiteindelijk toch in de body.
Nog iets wat ik moest aanpassen was de radiator onderaan de grote luchthapper. Bij de originele Escort Cosworth zo'n radiator niet heeft, zitten de ventilators direct achter een beschermingsgaas van een luchthapper die bijlange zo groot niet is als bij de WRC. De WRC echter vertoont wel een grote radiator die ik vervaardigd heb van wat reserveonderdelen van een Subaru WRC. De gele pijlen tonen waar die radiator moet komen. De witte pijl tont dat bij het wegfrezen van de "chicletten" één koplamp-achterzijde beschadigd werd, dus zal ik die moeten vervangen.