Dat Revell gedurende een bepaalde periode shit-kits gemaakt heeft, ik ken de kwaliteit van de huidige kits niet gezien ik geen recente Revells meer gebouwd heb, wisten we al langer. Dat de A-Klasse daarop geen uitzondering is, laat dat duidelijk zijn. Los van de eerder gemelde pas problemen mbt het chassis en de kas, bleek er de afgelopen dagen ook een deftig probleem te zijn met de achterruit. Hoe ik het ook draaide of keerde, sluitend kreeg ik dat ding er dus niet in...
Een eerste ruit sneuvelde na 2 uur droogpassen, wringen, tapen, mikken, bijschuren, bijplooien, wringen, opnieuw tapen, mikken, krak... Geen nood, een 2de achterruit was beschikbaar. Deze paste weliswaar iets beter, maar er bleven kieren van meer dan 1mm. Een verwittigd man is er 2 waard, dus ging ik nog voorzichtiger te werk. Uiteindelijk besloot ik dat er niks anders opzat dan de boel maar vast te tapen en in de hoeken onderaan enkele druppen 2-componentenlijm te doen. Eens deze uitgehard zouden zijn, zou ik de rest dan een beetje geforceerd op zijn plaats brengen.
Het heeft echter niet mogen zijn. Op beide plaatsen onderaan waar ik 2K lijm aanbracht, ging de ruit na enkele minuten schuiven, waardoor ik moest bijstoten om alles weer op zijn plaats te krijgen. Gevolg, 2k-lijm op de geverniste kas en, erger nog, op het raampje. Met aceton de lijm nog enigszins van de kas afgekregen, en een matte plek op het venster. Even naar buiten gaan en straks weer verder doen.
De 2 hoeken dan maar vastzetten. De kieren van 1mm zou ik later wel dichtlijmen met houtlijm en dan langs binnen zwart verven. Zo zou het niet te zeer opvallen. Bij de hoeken ging het dan deftig mis. Niet op hun plaats te houden, dus maar vasttapen. Geen kiertje, dus 2k lijm langs de binnenkant erop... tot bleek dat de lijm er onder de tape vanonder kwam... vanwaar kwam dat?? - het was slechts een drupje. Heel de hoek onder de lijm én de kas ook al, lijm werd al hard en aceton deed zijn werk niet...
Na 2 Fujimi's en 1 Tamiya, heb ik nu ook een gecrashte Revell. 3 weken voor de'n hond zijn kl**ten bezig geweest, bah.
2007 was mijn jaar niet...