Quote:
Originally Posted by Thomaske
Willen... maar kunnen?
|
Spyker wil toestemming vragen aan ACO om de ontstekingsvolgorde veranderen. Zo kunnen ze een flatplane krukas gebruiken (de Audi V8 heeft standaard een crossplane krukas). Een flatplane krukas weegt minder en daardoor gaat de motor beter in toeren. Nadeel is echter dat meer trillingen ontstaan. Voor meer uitleg over verschillen zie
http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=92128
Spyker denkt door die wijziging meer vermogen te produceren en een beter verbruik te hebben. In combinatie met verbeterde aerodynamica, kan de topsnelheid omhoog, wat in het verleden een probleem was t.o.v. Porsche/Ferrari.
Op het einde van het seizoen beschikte Spyker over het laatste Dunlop rubber dat voor Ferrari 430, ook middenmotor, ontwikkeld was, en samen met een nieuwe wielgeometrie hielp dat om de mechanische grip te verbeteren. Getuige daarvan: 3de in 1000 km van Silverstone.
Het gat dichten met Ferrari en de vernieuwde Porsche zal niet eenvoudig zijn.