Ik kon het toch niet laten om alsnog een update te geven. Het is vooral een overzicht van de werken van gisteren. Die van vandaag staan niet op foto want het is vooral afwerken (raamrubbers, laatste decals, plaatsen van ramen, antennes, ...) Ik had gehoopt dit model nog voor 2008 klaar te krijgen. Het is net niet gelukt. Hij staat op 98 % of zoiets...
De update dan:
Binnenin had ik geen referenties dus moest ik terugvallen op de bouwconstructies en de zwart-wit foto's van Renaissance. Hier en daar gaf ik wat ruimte voor eigen aanvullingen. Deze keer geen leidingen of dergelijke aangebracht omdat ik dus daar niet genoeg van wist.
Een detail uit het interieur dat volgens plan verschillende kleurtjes moest krijgen, heb ik op mijn eigen manier aangepast, ook al omdat het detailschilderen hier heeeeeeel moeilijk was...
Even afplakken, X-18 en X-11 geven en dan smoke en drybrushen....
Daarna begon het "carboneren" van het interieur. Er zaten stukjes in het pakket die reeds vooraf gesneden waren. Dat viel dus mee, ook al was het wat buiten formaat en moest ik aanpassen. Het was mijn eerste keer met carbon en het beviel me wel. De truuk met de haardroger heb ik niet gebruikt, wel iets anders: mijn bureaulamp. HUH? Jah... Eerst de carbondecal plaatsen, dan bevochtigen met Sol en telkens dichtbij (niet tegen...) de lamp houden zodat het kon "smelten" in de juiste vorm. Dit meerdere malen herhalen en het gaf goed resultaat... Ik weet niet of dit handelbaar is voor alle soorten carbondecal...
Toen wou ik (zoals Sennake) wat schakelaars maken. Ik beschik evenwel niet over zo'n zakje dus moest ik improviseren. Uiteindelijk hield ik het bij 1 schakelaartje (dat geel) omdat het niet erg logisch was dat daar zo'n dingen zitten... Al bij al ben ik tevreden hierover en in het vervolg doe ik dat nog wel eens...
Ook de gordeltjes werden weer ingeprield. Dit keer gebruikte ik een setje van Scale Production...
...