View Single Post
Old 05-01-2008, 01:47
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

De velgen.
Ik zit al een paar dagen te denken welke kleur ik mijn velgen ga geven. Eerst was ik van plan om ze met Burnt-Metal (Modelmaster) te spuiten, maar ik twijfelde nog te veel.
Op het Brouwersforum was er iemand (Iceracer) die het chassis van zijne Prowler had gespoten met Satin-Zilver, een spuitbus van de Gamma en die kleur leek me wel wat om aluminiumvelgen na te bootsen.
Ikke op vrijdagnamiddag naar de Gamma om eens te kijken of ze die bewuste spuitbus in voorraad hadden. En ja hoor, ze stond daar in het rek, 400ml voor maar €6,25. Eens rondgekeken welke kleurtjes er nog stonden, totdat mijn oog viel op een spuitbus van Dupli-Color:
White-Aluminium RAL 9006

Deze kleur valt iets lichter uit dan die spuitbus van het merk Gamma en komt wat mij betreft zeer dicht in de buurt van de kleur die aluminiumvelgen hebben. 400ml verf voor €12,35, daar kunnen we nog vele velgen een aluminiumlook mee geven.

Thuis gekomen, de gegevens op de bus eens goed gelezen en op een oude frisbee eens een test gedaan. Deze test viel mee en heb de velgen dan maar een eerste laag gegeven. En dat ziet er zo uit:

Op de bus stond dat je met een tussenpauze van een paar minuten, je verschillende lagen kon spuiten. Ik heb wel iets langer gewacht en na een uurtje heb ik dan een 2de laag aangebracht en met dit resultaat:

De achterste velgen:

De voorste velgen:

Ik moet wel zeggen dat het een kleur is die zich niet makkelijk laat fotograferen.
Morgen eens kijken of er een 3de laagje op moet, of dat ik er eens met Tamiya-compound overheen ga. Misschien dat ik de spaken alsnog met Burnt-Metal ga behandelen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  53.JPG
Views:	512
Size:	95.4 KB
ID:	8745   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  54.JPG
Views:	440
Size:	95.1 KB
ID:	8746   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  55.JPG
Views:	447
Size:	95.2 KB
ID:	8747   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  56.JPG
Views:	458
Size:	95.0 KB
ID:	8748   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  57.JPG
Views:	462
Size:	95.1 KB
ID:	8749  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote