Geregeld wissel ik af tussen mijn projectjes om niet te overhaast te werk te gaan. Gisteren deed ik net hetzelfde al moest ik ook nog bijles geven en de vormselaanvraag van mijn leerlingen begeleiden. Hoezo het is weekend??
Eerst en vooral heb ik de referentiefoto's bestudeerd. Ik vertrouw de kleurcodes van Fujimi niet echt omdat het een andere uitvoering is in de doos. Ook voor het interieur werd een goede studie gedaan en dan kon ik beginnen...
Bij de bouwbeschrijving wordt onmiddellijk met de ophanging gestart. Aangezien er hier andere velgen op staan dan de oorspronkelijke, is het geen slecht idee alles even te dryfitten. Dit was het resultaat:
Dat was dus net wat te breed gezet. Zeker het achterwiel klopte langs geen kanten. Maar met wat wegsnijden van het asje was dit probleem vlug van de baan (geen foto van).
De voorzijde kon er nog net mee door, maar ook hier heb ik een tweetal milimeter ingekort aan de velgbevestiging zelf zodat de wielen toch wat meer naar binnen staan (ook zonder foto).
Volgende stap: alle onderdelen spuiten en het chassis aanpakken. Het spuiten vormde geen probleem ook al had ik even pech dat het spuitdopje verstopte. Ik dacht meteen aan Dominique. Gelukkig reageert een spuitbus anders en met een andere dop kon ik weer verder.
Ok ok het onderstel moet nog bewerkt worden. Enkele delen horen X-11 te worden en ik ga alles nog wat bewerken met smoke en de weathering setjes. Niet te veel natuurlijk ook al was het een stoffige en vuile rally... De wagen moet hier immers nog aan de proeven beginnen.
Het interieur dan. Volgens Fujimi reden ze netjes met gewone zetels en stak zelfs de achterbank er nog in. Ook de rolkooi bestaat uit 1 baar... Veranderen dus... De voorbanken die meegegoten waren werden dichtgemaakt met plastic sheet. De nieuwe zeteltjes (geruild voor de oorspronkelijke velgen, Nismo thanks !!) passen er netjes op en staan nu in de primer. De achterbank werd uitgesneden. Het gat zal dichtgemaakt worden met sheet. Ik heb hier geen foto's van dus met ik me wat baseren op andere rallybolides. De rolkooi zal ook wat extra buizen krijgen.