View Single Post
Old 20-01-2008, 12:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Misschien een tip voor de volgende keer: de rechterzijde van het dashboard uitzagen en er dan links weer in zetten? (Zie plaatje) Op die manier heb je zeker weten een identieke kopie van de rechterzijde.
Dat heb ik ook overwogen, maar het had met heel veel problemen bezorgd. Dit was eensvoudiger. Ondertussen bleek via de referentiefoto's dat ik het fout heb. er mogen maar twee wijzerplaten inzitten, dus dat wordt aanpassen...

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Wat is de bedoeling van het primeren met wit van het chassis dat zwart gespoten moet worden? Nu heb je een soort van "omgekeerde" weathering gedaan: het chassis ziet zwart, behalve in de diepst gelegen delen waar het wit ziet...
Zoals ik al had opgemerkt: ik had het chassis eerst wit gespoten, dus ook al met glossy white, omdat dit volgens plan zo aangegeven werd. Na een betere inspectie van de foto's bleek dat ik fout zat. Er moet trouwens nog een extra laagje over hoor en ook de flits laat meer wit zien dan in werkelijkheid.

Quote:
Ok, goed idee. Maar waarom zet je je model eerst in primer vooraleer je begint te snijden en zagen?? Lijkt me nogal zinloos, en verloren werk. De basis van de achterbank, gaat die ook nog weg? Want zo is het natuurlijk ook maar een raar zicht.
Ik had alle sprues onmiddellijk in de primer gezet. Het voordeel bij dit onderdeel was dat het door de witte primer alles beter zichtbaaar was om te werken. De oorspronkelijke kleur was zwart en das wat te donker om goed te zien waar je moet snijden.

De achterbank is reeds helemaal verdwenen. Op de foto zie je wat gebeurd is. Er moet nog wel een latje voor natuurlijk. En de extra delen van de rolkooi zullen er ook op vastgezet worden.

Quote:
Weer dezelfde vraag: waarom eerst primer, en dan de snijwerken? Waarmee maak je trouwens die gaten? Het lijkt wel alsof je die maakt door het wegbranden van het plastic... Ik vind de openingen die je gemaakt hebt namelijk nogal "grof". Een rond vijltje dat je door de opening kan steken om ze de randen mooi mee af te werken helpt hier enorm. Misschien een tip voor de volgende keer?
Zelfde antwoord ook weer: om beter te zien. En zoals ik hoger al antwoordde zit hier dus nog een fout. Tip voor mezelf: nog vaker de referentiefoto's voor me plaatsen en bestuderen!! Je geheugen kan niet alle details onthouden!! Das iets dat ik echt nog gewoon moet worden want ik heb heel lang straight out of the box gewerkt zonder controle via foto's...

De gaten zijn niet weggebrand maar weggeboord met onderstaande instrumenten. Ik moe(s)t het nog wat bijschuren maar wou perse al een foto laten zien. Ook al omdat ik dan mijn fout ontdekt had.

Quote:
Voor de rest: keep up the great work
Ik ben toch blij met je opmerkingen. Maar misschien heb ik alles wat te vroeg gepost of niet genoeg laten weten dat er nog aanpassingen op moeten komen. We moeten nu weg en ik had graag een update gedaan...
Reply With Quote