De paddock modelbouw is een leuke bende. Ik kan zelf ook niet veel komen wegens het werk maar als ik dan wel kan, kijk er er naar uit. Dit moeten we zo houden. Als men zich louter op prestaties gaat richten is de lol er vlug af. Het is een vriendenclub en dit moet altijd zo blijven. Ik heb dit vroeger ook meegemaakt in een sportvereniging. Het was ook begonnen als een vriendenclub maar na een tijdje ging het om het resultaat. En als er zelfs geld aan te pas komt is het helemaal om zeep. Ook ga je dan kliekjes krijgen. De "goede" en de "minder goede". Wij moeten elkaar helpen waar we kunnen. En dit is tot nu toe steeds het geval in onze club. Daarom dat de paddock modelbouw zo uniek is. Bij ons primeert nog altijd de vriendschappelijke sfeer boven topresultaten. Iedereen is niet zo handig en ieder lid heeft niet altijd de tijd om te bouwen zoals hij dat zou willen. Onvermijdelijk krijg je dan verschillende niveau's. En dat zal altijd zo zijn. Zolang wij er maar steeds plezier in hebben en er iets van opsteken is alles dik in orde. Misschien een idee voor de toekomst: de clubkit.
Bij de modelbouwvereniging waar ik vroeger lid was kreeg elk lid op het kerstfeest identiek dezelfde kit. Het bestuur koos die uit en elk lid had 1 jaar om die af te werken. Op het volgende kerstfeest moest het model dan getoond worden (anders kreeg je er geen meer) en werden de verschillende identieke modelletjes dan besproken en vergeleken. Het was de bedoeling dat iedereen dan wat leerde en met zijn eigen ogen kon zien wat zowel goed als minder goed was aan zijn model. In die club was het wel iets makkelijker dan bij ons. Je had er de tankisten of de vliegtuigbouwers. Bij de paddock zijn het wel allemaal auto's maar alle facetten van de autosport worden er gebouwd en dat maakt het misschien iets moeilijker.
Ik ben in elk geval nog altijd blij dat ik de paddock toevallig heb leren kennen op de beurs van Moveleo. Ik ben dan ook heel snel lid geworden en beklaag het mij nog geen seconde. Het is alleen jammer dat ik het niet eerder wist dat er zo een super vereniging bestond uniek in zijn soort.
We mogen nooit vergeten dat we het geluk hebben om lid te kunnen zijn van zo een vereniging. Het is zeer zeker een geschenk van de goden.
We zijn goed bezig en dat moeten we zeker zo houden