View Single Post
Old 26-01-2008, 01:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by joost View Post
In grote lijnen komt het er op neer dat de sponsor zijn budget volledig aan media & marketing rond OS en EK Voetbal besteedt, waar oorspronkelijk ook autosport voorzien was. De koek door twee ipv drie dus. Dus oordeel niet te vlug.
Dan nog blijft het een sponsor die weinig verstand/inzicht/visie heeft! Die stelling durf ik wel aan Jammer dat Thiry/BTCS daar de dupe van worden met als gevolg een sabbat-jaar. Misschien dat teams/sponsor-verantwoordelijken hun research wat beter moeten doen? Als ik een nieuwe klant te pakken heb gaat er simultaan een email de deur uit naar een afdeling die deze lead onderzoekt op zijn financieel historisch verleden/betaalgedrag en de jaarverslagen bij het desbetreffede handelsregister. Aan de hand van die informatie bepalen we onze strategie / voorwaarden. Trouwens deze info is voor iedereen beschikbaar en kost, afhankelijk van het gekozen abonnement, werkelijk geen drol.

OS? Marketing? Het bedrijf waar ik werkzaam voor ben is een sponsor/leverancier van de OS '08. Het projectteam is reeds meerdere jaren bezig met dit event! Sterker nog, onze apparatuur/mensen zijn reeds onderweg sinds najaar '07! Leverancier zijn we altijd bij dit soort klussen, in dit geval ook als sponsor. Voor de eerste keer dat ik daadwerkelijk zie dat sponsoring als resultaat een verhoogde omzet/winst met zich meebrengt.

Leuk dat Thiry dit als excuus gebruikt maar als het voortraject misschien wat beter was onderzocht, door gekwalificeerde mensen, dan had men wellicht veel tijd kunnen besparen. Deze tijd had men dan kunnen gebruiken om echte serieuze sponsors te zoeken.

Groet,
Mark

PS: Voetbal EK '08 doen we ook
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-01-2008 at 01:11.