De modelbouwbeurs te Bissegem nadert en dus begint het te kriebelen. Gevaarlijk dus om overhaast te werk te gaan. Vooraleer je al wanhoopt of uitroept "OOooh neen" er is niks misgelopen hoor. Ik heb alleen wat extra hooi op de vork genomen...
Gisterenavond, uurtje of zeven, had ik al uitgerekend dat deze kit op zondagavond af zou zijn. Ik had me net wat zitten amuseren met het weatheringssetje op de onderkant en het interieur. Even dryfitten, wat genieten van de vorderingen en dan om 20.30u samen met het vrouwke tv kijken: "What a girl wants"... Zo begon alvast het weekend, tot die dryfit... Zie je wat er scheelt...
Kijk eens op foto twee... Inderdaad, het stuur zit tegen de onderzijde van de zetel. Daar kan dus amper nog iets tussen. Dus zeker het "Nismozeteltje" niet... Ramp o ramp... En zeggen dat ik alles had gepast he !! Maar toen herinnerde ik me dat ik het dashboard wat had verlaagd. Grrr, daar ga ik weer he. Ze gaan weer zeggen........ Toch had ik het allemaal kunnen verdoezelen en had ik mijn gang kunnen gaan. De stoeltjes vastlijmen en wat opschuiven. Door het zwarte interieur en mits wat goed mikwerk tijdens het fotograferen, zou niemand dit weten...
Maar Loeten zou Loeten niet zijn, mocht het niet knagen (ja mijn geweten dus) Ik moest en zo ingrijpen. De film op tv werd dus al snel "What Loeten wants"... Hakken, zagen, smelten, schuren en zo verder... Dit was het gevolg:
Enkele uren later, het was al middernacht voorbij, besloot ik om meteen ook de boel vanbinnen al te herstellen. Styreenplaat werd erbijgehaald en repen werden versneden, gepast, geschuurd, gelijmd... De spleten kregen een vulling met putty.
Ten slotte spoot ik nog enkele lagen mat zwart (TS-6) en kroop ik om drie uur onder de wol, wetende dat ik nog heel wat werk voor de boeg had...
Vanmorgen in het ochtendzonnetje zag de dryfit er dan zo uit:
Tijd om weer verder te gaan. Het dashboard was al op vrijdag af geraakt. Knoppekes en zo zijn niet toegevoegd. Wel twee uitsprongen met decals. Heb er geen afzonderlijke foto van, maar hopelijk kon je het al opmerken? Het stuur is nagemaakt volgens de referentiefoto. Alles werd geweatherd met het setje om details (en ook de foutjes) te laten opvallen.
Tijd om de rolkooi te bouwen. Enkel zo'n eenvoudige baar is onvoldoende. Met de referenties en wat achtergrondideeën over rolkooien heb ik die dan uitgebreid. Hopelijk komt er nu niet iemand met een deftige view from inside af!! Alls wat wit is, werd dus toegevoegd. Ik vind 'em geslaagd. Als ie in zijn kleurtje staat komen er nog beschermingsmouses om...
Tenslotte heb ik heel de boel in elkaar gestoken. Versnellingspook en handrem werden gelijmd en bewerkt. Ook het interieur kreeg een nieuwe laag wit van het setje. Prachtig welke details er dan oplichten he. De rest zit er voor de foto in en om te controleren of alles nu wel past.
Voila, 24 uur nadat ik de fout bemerkte, zit ik weer even ver maar met een gerust gemoed. Of toch relatief want ik zou deze heel erg graag af hebben. Tonight kan niet want ik moet naar de topper Club - GBA. Zal ook bibberen worden... Morgen zal ik mijn tijd dan weer moeten spreiden over modelbouw en schoolwerk. Ik schat de kansen op af zo'n 85 %. Ik ga alvast niet vlug vlug gaan doen. Desnoods werk ik de bolide daar af...
En zeg nu zelf, deze conversie is toch veel beter dan dat ik die onderste stukken erin had gelaten? Alleen jammer dat ik dit weer zo laat heb opgemerkt. Ik moet nogmaals mezelf leren verder te kijken dan twee stapjes. En zeggen dat ik een hele goeie jeugdschaker was en meerdere bekers heb gewonnen...
Grtzzzz