View Single Post
Old 27-01-2008, 22:18
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Denk wel dat het gelijk is aan beide kanten. Met primer ga je de schuurfouten wel opmerken.

Gebruik jij de speciale schuurblaadjes van de modelbouwwinkel of de gewone uit de doe-het-zelf?
Ik gebruik van die schuursponskes (fine & superfine) van 3M uit de doe-het-zelf-zaak. Ik gebruik ze zowel droog als nat. Soms gebruik ik ook wel eens schuurpapier.

Ja, ik heb voorlopig alle panellines zwart ingekleurd om te zien hoe ze opvallen. In dit stadium kan dat toch gene kwaad.

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De enige bedenking die ik me maak, is dat de paneellijnen miscchien wel iets te dik (breed) zijn. Wanneer het model gespoten gaat zijn, en je ze zwart zal inkleuren met je stift, gaan ze misschien wat te zwaar worden. Zeker gezien je een erg lichte kleur voorzien hebt.

Misschien is het nu wel de tijd om eens een andere methode te gebruiken dan de zwarte stift. Denk daarbij aan het inkleuren met enamel of acryl.
Ik heb er ook al aangedacht om ze met acrylverf in te kleuren, dan kan ik een lichtere tint gebruiken, alhoewel ik nu een stift heb van 0,05 ipv de 0,1 waarmee ik ze nu heb ingekleurd.

Vanmiddag heb ik de "knalpot" eens onder handen genomen. De originele uitlaatpijpjes worden vervangen door aluminium buisjes en daarom heb ik er eerst een verdikking op aangebracht waar die buisjes overheen kunnen schuiven. Maar eerst moet de knalpot nog een kleurke krijgen.

Ook is er al een begin gemaakt van de detailschildering op het onderstel. Als eerste heb ik de uitlaatpijpen geverfd met een metalcoat. Deze kan nu opgeblonken worden en daarna kan ik ze bewerken met de "sminkdoosjes" van Tamiya.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	varia 17.JPG
Views:	174
Size:	94.7 KB
ID:	9062   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  87.JPG
Views:	387
Size:	94.5 KB
ID:	9063   Click image for larger version

Name:	Nismo's 350Z  88.JPG
Views:	405
Size:	96.4 KB
ID:	9064  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote