Discussie alleszins opengetrokken door er de 24h van de Nurburgring niet bij te zetten maar Zolder bv wel
Wat is dat dan "belangrijkste?"
Vind het ook geen vraag waar ge als zetelsupporter een duidelijk beeld op hebt.
Ik heb bv nog nooit Le Mans, Daytona of Bathurst meegemaakt, de andere aangehaalde wel en heb een redelijk goed idee van de 24h van de Nurburgring.
Vanuit dat standpunt vind ik de Nurburgring 24h de mooiste, grootste en meest internationale (verrassing) en ben ik benieuwd om de cijfers rond Le Mans te horen van diegenen die het huidige Le Mans daarboven willen zetten.
Qua historie geen twijfel, maar de laatste 10(?) jaren lijkt het mij toch een voorspelbare show met een geknepen deelnemersveld ... of niet?
Of de budgetten van de Le Mans teams en het aantal toeschouwers dan nog zoveel groter zijn als die van de Nurburgring 24h vraag ik mij toch af.
In Le Mans spreekt ge dan misschien over 3 teams die een budget hebben waar de top Nurburgring teams en fabrikanten waarschijnlijk voor moeten passen, en daarnaast hebt ge een vergelijkbare 175 autos tov hoeveel in Le Mans?
Over de spanning van de koers, uitdaging van het circuit en locatie atmosfeer (supporters atmosfeer lijkt me moeilijk te vergelijken) zullen we het maar niet hebben.