Quote:
Originally Posted by Jochie
Hebt ge de 24h van de Nurburgring al live meegemaakt?
|
Helaas neen, de 24 Stunden van de Nurburgring vallen meestal samen met de 24 Heures du Mans. Als het ooit verandert wil ik best eens naar het oosten.

. Het circuit zelf heb ik wel reeds enkele malen bezocht.
Quote:
Ik heb Le Mans event nog niet echt meegemaakt maar diegenen die Le Mans boven de Nurburgring zetten qua sfeer zonder het Nurburgring event beleefd te hebben, tja vind dat nogal ongefundeerd, vandaar dat ik het omgekeerd ook niet doe.
|
Dat doe je eigenlijk wel, lees je bericht van 29/01/2008 nog maar eens na
Quote:
En het zal zowiezo altijd een moeilijk vergelijkpunt blijven (beetje als voetbalsupporters die achteraf discuteren wie er het hardst gezongen heeft), vindt ge ook niet?
|
Ben ik met je eens
Quote:
Vandaar dat ik het ook zo aanhaalde in mijn post en stelde dat ik enkel de locatie sfeer kon vergelijken er van uit gaande dat de vlakte van Le Mans niet kan opboksen tegen het Eifel woud en gebergte ... ?
|
Zolang je er niet geweest bent kan je het niet beoordelen hé. Ik ken mooie vlaktes en mooie gebergtes
Quote:
En het bestaan van 4 klassen aanhalen als troef naast de 11-dertig van de Nurburgring overtuigd mij ook niet echt.
|
De macht van het getal weegt hier niet op tegen de kwaliteit van de LMP en GT wagens (en hun piloten) die in Le Mans aantreden. De 24 uren van de Ring bieden inderdaad een bont allegaartje aan GT's en toerismewagens, maar per slot van rekening blijft het een hoofdzakelijk Duits onderonsje met vooral veel amateurs. In Le Mans krijg je in principe het beste uit LMS, ALMS en FIA GT samengebracht, uitzonderingen genre Gerard of Rachel Welter even terzijde gelaten. Internationaler kan moeilijk.
Quote:
Qua prestige voor de grote fabrikanten en publiek op straat scoort Le Mans wel het hoogst, das duidelijk.
|
Inderdaad, en ruim een kwart miljoen toeschouwers "aus aller Welt" is ook niet niks hé.