Woensdagnamiddag, normaal moest ik nu mijn rapporten voor deze maand klaarmaken... Het zal voor morgenavond zijn. Deze historic gaat eventjes voor !! Ik wou een grote sprong richting einde doen en dat is behoorlijk gelukt...
Eerst even de gespoten (metallic zwart) rolkooi tonen met de nodige beschermers erop. De witte puntjes en andere foutjes zijn reeds bijgewerkt.
Hier een overzicht van het interieur dat nu volledig klaar is. Jammer dat de verf van de gordeltjes gemakkelijk afspringt bij het plooien... Ow ja, het stuurtje staat nu perfect hoor
Daarna was het tijd voor het schilderen van de raamrubbers. Deze keer heb ik het volledig anders aangepakt. Vroeger plakte ik de delen rondom de rubbers ineens af om dan alles te schilderen en de tape te verwijderen. Vaak had ik dan al delen die reeds droog waren en als je dan de tape weghaalt, dan springen er schilfertjes mee... Nu dus anders: kant per kant afgeplakt (boven, onder, zijkant en zijkant) en dan direct weer verwijderen. Lukte prima en was veeeeel strakker...
Body en chassis beleefden deze avond ook hun huwelijk... Alles klikte vlot en prima in elkaar, mooi zo...
Ten slotte een detailfoto van een aanpassing. Normaal moet dit gewoon X-11 zijn maar op referentiefoto's zie je daar een soort roostertje zitten. Dus dit heb ik zo opgelost...
Ondertussen ben ik begonnen aan de laatste onderdelen. Vrijdagavond hoor je hier meer over. Zaterdag zal dit kleine monstertje dus zeker in Bissegem te bewonderen zijn... Woehoe, toch nog eentje van de drie (A-team en Celica) die afgeraakt is.
Nog twee vraagjes:
- Mijn panellines zijn behoorlijk uitgediept. Nu weet ik al dat zwart hier eigenlijk geen goed idee is. Welk kleur pak ik dan wel? Donkergrijs? Welk verfnummer is dit dan...
- Onderaan de wagen zitten er twee flappen, iemand een idee van de kleur?? Volgens de handleiding is dat mat zwart...
Grtzzzz