View Single Post
Old 01-02-2008, 19:57
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Ik wil hier niet gaan discuteren welk de "belangrijkste" 24uurs race is op sportief vlak, want dit lijkt me een discutie zonder einde...

Maar welk de leukste 24uurs race is qua sfeer (volgens mij) kan ik wel zeggen: (ook) Le Mans.
En ik heb al veel editie's van Spa en Zolder gezien, 3x Le Mans en 1x Nordsleiffe.

De sfeer is zowel in Le mans als op de Nordsleiffe heel uniek en super te noemen. Maar doordat het 2 totaaaaal andere landen, "decors", wagens, publiek, ... zijn, is een vergelijking haast onmogelijk.
Op de Nordsleiffe heb je net als in Le Mans campings waar je samen met 10 000den race fans het race weekend beleeft, al spreken ze daar bijna enkel Duits, eten ze enkel worsten, drinken ze alleen maar bier en weten ze als geen ander hoe er moet "gefeest" worden. Maar het meerendeel weet tegen zondag morgend wel niet meer wie er aan de leiding ligt, laatstaan de top3...
Ik vond men 24h Nordsleiffe weekend (in 2004 wat het denk ik) heel tof, al zal ik eerder in het rijdje "fun weekends" zetten.

Daarentegen is het op Le Mans wel wat anders, daar zijn grote constructeurs met fabrieksteams om U tegen te zeggen, een heeeeel internationaal veld (ook op de camping) en is het naast de race vooral big business...
Uiteraard zijn er op de campings van Le Mans minstens even "prettige" feestjes, maar op en rond de track gaat het er (globaal) veel professioneler aan toe...

Tot zover mijn mening.

Last edited by Mr.Dallara; 01-02-2008 at 20:01.
Reply With Quote