View Single Post
  #2  
Old 17-02-2008, 00:06
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: kortrijk-belgium
Posts: 238
hallo allemaal,

Hierbij tekst en uitleg over onze eerste testdag met onze nieuwe machine,

Om het kort te zeggen :

SCHITTEREND, ZALIG, BUITENGEWOON, DEGELIJK, SOEPEL, SUPER, FENOMENAAL, ... er zijn te wijnig superlatieven om deze wagen te beschrijven !!!
Wij gingen met de bedoeling om de wagen te leren kennen .... Maar .... na een 10tal toeren voelde ik de wagen reeds zo goed aan, dat ik de 2e sessie reeds kon zoeken naar de limieten.... en na een ganse dag rijden had ik ze nog niet gevonden !!! wij eindigden op een kleine 1.39 (buitentemperatuur 3à4 graden en oude versleten banden) Het is alsof de wagen op een treinspoor reed, zo baanvast voelt hij aan!!! nog veel te vroeg in de remmen, nog veel te traag in de bochten, nog veel te vroeg geschakkeld, ... dus daar moet nog een pak van die tijd af. da ganse dag geen sleutel op de auto moeten zetten (wat een opluchting na 4 jaar radical) het was gewoon DE MAX !!!
28 februari zijn wij er terug.

groetjes
Vincent Beernaert
voor
Satellite racing

in bijlage geef ik eens de technische fiche van onze wagen mee, want het is de eerste norma m20f (model 2007) in Belgie en er is nog niet zo veel geweten van dit monster.

NORMA M20F (2007)

Engine:��
·��Honda K20 Type R, 2Liter 4 cylinder 255hp.��
·��Dry-Sump, oil cooler, fuel injection��
·��No-lift upshift, auto blip downshift��
·��DTA programmable ECU, lightweight custom wiring harness��
·��Electric water pump, lightweight race alternator��
·�� 5.5” AP Racing multi-plate clutch, lightweight flywheel��
·��Bosch HP fuel pump, fuel pressure regulator��
Gearbox:��
·�� Sadev SL75 transmission��
·�� 6-speed sequential, with neutral/reverse lock-out��
·��Limited slip differential, interchangeable gear ratios��
·��External gear oil pump, cooler, and filter��
·�� Integral engine oil tank��
Chassis:��
·�� 4130 Chromoly tubular steel space frame.��
·��Bonded aluminum shear panels��
·�� FIA crash tested and approved carbon fiber crash box��
·�� Fully stressed engine and gearbox��
·�� 80 liter FIA certified fuel cell��
Suspension:��
·�� Front and rear double wishbone pushrod suspension��
·�� Inboard double adjustable Oram race shocks��
·�� Front and rear adjustable anti-roll bars��
Brakes:��
·��AP Racing 4 piston calipers, 267mm vented and slotted rotors��
·�� 280mm rotors optional��
Wheels:��
·��OZ Racing one piece centerlock wheels��
·�� 13”x10.5” front 13”x13” rear��
·�� 210/570/13 fr, 300/600/13 rr, Avon radial slicks��
Body:��
·��Lightweight GRP removable body panels��
·��Wind tunnel and CFD tested��
·��Available in Black or White gelcoat��
·�� Front splitter/diffuser and dive planes��
·��Rear diffuser��
·��Dual element carbon fiber rear wing��
·��Lighting system for front and rear��
Cockpit:��
·��XAP digital��X-Dash��
·��Quick release steering wheel��
·��TRS 6-point harness��
·��Dashboard mounted switches inc; pit speed limiter, lights��
start, fuel pumps, ignition, master electric, fuses��
·��On-board fire extinguiser

sorry voor de rare tekens in de tekst, maar t'is een kopie van een pdf

greets

ach... k'zou het nog vergeten, gekunt prachtige foto's vinden van onzen bak op www.vazily.be bij others (waarvoor dank!!!)
__________________
Groetjes, Vincent Beernaert, feel the need for speed! belcar-KAMPIOEN kl. TB 2002, MAXI-MINI-COOPER SM3
NORMA addicted !!!

Last edited by vinnie belcar; 17-02-2008 at 00:11.
Reply With Quote