Quote:
Originally Posted by camso belgium
LOSSE OPMERKINGEN BETREFFENDE DAYTONA 2008-02-21
1 - Het niveau van de Busch series (nu Nascar Nationwide genoemd – klinkt in het geheel niet) is bedenkelijk. Het is een uitzondering geweest als een niet Sprint Cup Serie driver (klinkt ook niet) – de big boys dus - in de eerste tien kon postvatten tijdens de wedstrijd; Grote uitzondering is Bryan Clauson. Finishte zesde, denk ik, tussen de big boys. Is amper 18 jaar oud. Nog nooit in Daytona gereden, buiten de training. Wordt een heel grote, naar mijn mening.
2 - Van de andere niet specifieke ovalracers is mij Sam Hornish Jr goed bevallen. Gilles Villeneuve leek mij ook zeer goed op weg, maar werd vroegtijdig in een ongeval betrokken. Maar JJ Almendinger mag men volledig vergeten en bij Dario Franchitti is alleen zijn echtgenote het bekijken waard.
3 - Andere Formule 1 piloot, Scott Speed, moest zich tevreden stellen met een zitje in de Arca 200. Nascar lacht er niet mee en iedereen, welke referenties men ook heeft, moet eerst in de kleinere klassen beginnen. Kan men zich voorstellen dat een toppiloot (zeggen we Sebastien Loeb) eerst in de Formule Ford moet aanvangen en daar zijn sporen moet verdienen, voordat hij in bijvoorbeeld GT3 mag rijden? Ondenkbaar.
|
1- Het is natuurlijk ook niet eenvoudig voor de jonge en onervaren talenten om tegen de ervaren Cup coureurs en big budget teams te strijden.
2 - Het werd ook eens tijd voor Hornish. Op Daytona na heeft hij nog weinig gepresteerd. Carpentier en Franchitti vond ik best goed.
3 - Inderdaad respect voor Speed dat hij in een "lage" klasse als ARCA begint. Hij had ook IRL of ALMS kunnen gaan doen. Al had hij misschien ook weinig andere keuzes ivm sponsor Red Bull.