View Single Post
Old 28-02-2008, 20:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Achteraan zitten enkele motoronderdelen die ik een beetje aangepast heb naar analogie van de referentiefoto's, maar ook weer niet teveel, want eens de body erover staat zie je er niets meer van. Daarom heb ik er nu een foto van gemaakt, zodat we later toch nog kunnen zien hoe de motor er van bovenaf gezien uitzag.

Ook de velgen heb ik al helemaal afgewerkt. Eerst werden de velgen zelf gespoten met Testor's metallic black. Eens droog heb ik ze lichtjes bewerkt met TWM. De witte koelschijven werden matwit gespoten waarna de koelvinnetjes met het penseel matzwart geschilderd werden. Daarna werden ze terug wit opgelicht met TWM. In het centrum van de koelschijven werd de centrale wielmoer handmatig geschilderd met aluminium, waarna ik de moeren een wash gaf met X-19 smoke. Eens alles droog werden de banden, waarvan ik de loopvlakken opgeschuurd heb, over de velgen getrokken en heb ik de Dunlop decals geplaatst. Toen die ook droog waren heb ik alles nog eens een TWM behandeling gegeven. Tenslotte heb ik de wielen op de assen geschoven waarbij ik de metalen asjes die Tamiya vooraan voorzag ingekort heb teneinde de centrale wielmoer een hol uitzicht te laten: de Tamiya asjes hadden een bol uiteinde dat aan de buitenzijde van de moer moest blijven zitten zodat de wielen er niet zouden aflopen bij het rondrijden. Dat gevaar bestaat niet bij mijn statisch model en dus gingen de topjes eraf...

Hier enkele foto's van de Porsche die ik eens gedryfit heb als test, met de wielen erop: de rijhoogte lijkt me ok.

Vragen, comments? Shoot!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_36.jpg
Views:	909
Size:	505.5 KB
ID:	9433   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_37.jpg
Views:	738
Size:	345.6 KB
ID:	9434   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_38.jpg