View Single Post
Old 01-03-2008, 16:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Bedankt voor de lovende woorden. Niet dat ik per sé zit te kicken en loeren op aanmoedigende posts, maar als er niet gereageerd wordt zou een mens gaan denken dat deze thread nauwelijks gelezen wordt, en ik steek toch wel heel wat tijd in het maken van foto's en het schrijven van begeleidende tekst, tijd die ik verlies voor het modelbouwen zelf, wat jammer zou zijn indien deze bouw eigenlijk weinig aarde aan de modelbouwdijk brengt...

Maar genoeg gezeverd, weer terug naar de WIP. Ik heb ook aan de rechterzijde van de cockpit alle details aangebracht die ik op de geweldige referentiefoto's die op de reeds eerder vermelde CDRom staan, kan ontwaren. Ook hier gaat het om 100% scratchbuild, waarbij mijn mish-mash onderdelen echt wel de hoofdrol spelen. Samen met Rangerink zijn deze twee hulpmiddelen wat mij betreft dé grootste innovaties van de jongste jaren, waarvan ik gretig en overvloedig gebruik maak omdat ik merk dat het echt wel een grote meerwaarde oplevert. Met dank aan mijn modelbouwbroeders Gulfie en Guido die me het bestaan van deze accessoires leren kennen hebben.

Hier enkele foto's van de afgewerkte cockpit, waarin ook de brandblusser gemonteerd werd. Dit onderdeel is het enige dat in de kit zat.

Wat nu nog ontbreekt is het dashbord, dat ook de nodige aanpassingen moet ondergaan. Het is te kort en er ontbreekt een stukje aan. Verder heb ik alle lampjes en schakelaars weggesneden en er een gaatje geboord, zodat ik eens deftig kan tekeer gaan met mish-mash onderdelen die het dashbord moeten gaan opsmukken. Hier alvast een foto van het aangepaste dashbord vooraleer het gespoten is zodat je kan zien waar de aanpassingen gebeurd zijn.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_41.jpg
Views:	669
Size:	413.9 KB
ID:	9464   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_42.jpg
Views:	664
Size:	424.6 KB
ID:	9465   Click image for larger version

Name:	1980_porsche_908_80_43.jpg
Views:	685