View Single Post
Old 16-03-2008, 20:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Om toch maar niet te rap van start te gaan, heb ik me deze namiddag eens voor de DVD gezet, samen met het model (deels in elkaar gezet) en het speelgoedautootje... Hieronder heb ik aangeduid wat de grootste schuur- en plamuurwerken zullen zijn. Opmerkingen of tips en dergelijke hierover zijn steeds welkom.

Aangezien Luigi zijn motortje heeft, ga ik ook The King zijn motor geven. Zo is er toch meer werk dat enkel body, chassis en decals. Het interieur valt volledig weg aangezien de ramen weer ondoorzichtbaar zullen zijn...

Een overzicht van de werken die komen gaan:

En dan in schrijftaal:

1/ De animatiewagen is eigenlijk een stuk korter. De neus is van het 1/24-model een stuk langer in verhouding... Aangezien Luigi niet verkort werd, ga ik dat hier nu ook niet doen.

2/ Deze luchtgaten moeten verwijderd worden: wegschuren dus.

3/ Zelfde als bij nummer 1. Ook dit stuk is in de animatiefilm korter.

4/ Dit achterdeel moet verbreed worden. Daarna moet er nog een dubbele luchthapper op. Dit is verschillend met de Plymouth maar door de verbreding had ik dat toch moeten hermaken.

5/ De spoiler moet minstens met de helft verlengd worden. Rechts van de spoiler zit een brandstofgat die ook dichtgestopt moet worden.

6/ Hier komen twee "verstevigingsbalkjes" die niet in de kit zitten: styreen zal de oplossing zijn.

7/ De achterlichten zijn dunner, kleiner en het hele deel ziet er anders uit. Hier ga ik veel zorg moeten insteken om het de doen gelijken. Ook de bumper zelf is anders aan de zijkanten ronder. Veel werk hier dus.

8/ De indrukken op de motorkap moeten opgevuld worden. Ernaast zaten twee sluiters maar die zijn al weggesneden en -geschuurd.

9/ De neus moet vlak gemaakt worden. Nu zit er een boord op en die moet dus weg.

10/ Waar de mond moet komen, zit nu een luchthapper en extra lichten. Dit zal dus aangepast moeten.

Voila, dit is het voor nu. Hopelijk heb ik niet teveel over het hoofd gezien. Voor het primeren ga ik natuurlijk nog eens een grote inspectie doen, maar daar hoor je nog van. De vakantie nadert en dan zal ik echt in gang schieten.
Reply With Quote