View Single Post
  #4  
Old 21-03-2008, 01:20
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Ik heb de proef op de som genomen en testen uitgevoerd in de praktijk. Polycarbonaatverf blijft na droging meer soepel ( flexibel ) dan andere verf ...waarom? Omdat lexan nogal redelijk "plooibaar" is moet ook de verf "meeplooien". De PS verf wordt ook rechtstreeks gespoten op de lexan...er komt geen primer aan te pas...de verf vreet zich als het ware in de lexan.
Hoe heb ik nu een test gedaan..ik heb een stuk chassis gespoten met primer en de andere helft zonder primer. Dan heb ik met een PS busje het chassis gespoten...waar er geen primer gezet was bleef de verf goed zitten.

Waarom was dit nu allemaal nodig, wel ik moest een lexan interieur en een rolkooi spuiten in hetzelfde kleur, het blauw dat ik daar voor nodig had was X4 en doordat je lexan niet kan verven met Acryl had ik geen andere keus dan zowel het lexan als de plastieken rolkooi met hetzelfde PS busje te spuiten. Wat de body betreft van de C-Class, PS17 kan ik niet gebruiken daar de Mercedes al in primer staat. Wat ik nu wel kan doen is TS20 gebruiken, maar dan moet ik een laag mat zwart over de primer en dan het metallic green (TS20) spuiten. Te volgen binnenkort in een slotcar thread.

Wat ik ook gezien heb is dat er in de PS bussen andere kleuren bestaan dan in TS.

@Nismo, je hebt inderdaad gelijk het is mat en moet vernist worden indien het moet blinken.

@Louis, heel hard worden is niet helemaal juist, dikker is hij wel.

J.
__________________

Last edited by Lester; 21-03-2008 at 01:25.
Reply With Quote