Quote:
Originally Posted by Nismo
Weer eentje om te volgen, ook al zijn het er 2.
|
Het gaat dan ook dubbel zo snel vooruit (maar dat zal meer met de paasvakantie te maken hebben dan met het feit dat ik er 2 tegelijk bouw

)...
Alle submontages werden ondertussen aan elkaar bevestigd tot één geheel. Vervolgens kon de achterophanging aan de motor vastgemaakt worden. Dit verliep niet zonder slag of stoot, want de spaghetti-uitlaten lieten niet toe dat de achterwielen de grond raakten. De wielen hingen in de lucht terwijl de Ferrari achteraan steunde op zijn uitlaten: een nogal belachelijk zicht. Dus zat er niets anders op dat de uitlaten onderaan wat af te schuren totdat de achterwielen grip kregen. Eens dit gebeurd was werd de achterophanging definitief vastgekleefd en de achterwielen aangebracht.
De verstevingsstangen die de achterophanging verbinden met de body werden net zoals de achteras vervangen door dunne metaaldraad die er 10 keer echter uitziet dan de voorziene white-metal onderdelen die veel te dik zijn en bovendien ook nog eens zodanig week dat ze nooit mooi strak rechtdoor lopen.
Vooraan leverde de bevestiging van de ophanging geen noemenswaardige problemen op. De witmetalen bovenste ophangingsarmen werden gepolished ipv geschilderd om een zo realistisch mogelijk metalen uitzicht te bekomen.
In zijn geheel ziet het model er op dit moment nu zo uit. Wat er nog moet gebeuren is het aanbrengen van de airbox annex achterspoiler, het windscherm, de achteruitkijkspiegels en wat detailschildering zoals bv de inlaten van de airducts die matzwart geschilderd moeten worden, enz...