View Single Post
Old 05-04-2008, 17:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Zoals eerder aangehaald wou ik dus het dashbord afwerken om het in het interieur te kunnen bevestigen, zodat ik vervolgens de interieurhelften aaneen kan kleven. Vooraan moesten er ook nog die remcilinders gescratcht worden. Het stuur, de versnellingspook en de stoel (met gordels) kunnen achteraf nog aangebracht worden, dus die heb ik even nog achterwege gelaten.

Het dashbord is dus helemaal geschilderd, gedecald en geweatherd. De enige schakelaar die erop aanwezig was is vervangen door een mish-mash exemplaar.

De remcilinders werden gemaakt van plastic tube en wat punch 'n die schijfjes. De leidingen zijn gemaakt van visdraad die met clear yellow bewerkt werd. Nadat alles gemonteerd werd heb ik nog wat smoke aangebracht voor een gebruikt effect (er werd nogal met remolie gesmost destijds - ze wisten toen misschien nog niet dat modelbouwers dat liever gebruiken om verf af te bijten ).

De achterspoiler-onderdelen zijn ook klaar om gespoten te worden. De vleugel kreeg een FE steuntje waarmee de instelhoek bepaald wordt, de spoilersteun werd ook gedetailleerd met wat FE en de wing-end-plates worden integraal vervangen door FE onderdelen.

Naast het aanbrengen van FE radiators aan de bovenzijde voorziet de upgrade kit er ook aan de nagenoeg onzichtbare onderzijde. De kit voorziet daar niets, omdat er weinig van te zien zal zijn. Maar goed, als je echt goed kijkt zie je er wel iets van en als het toch voor handen is kan ik het evengoed gebruiken, niet?

Een dryfitje van het dashbord in de cockpit die aan de binnenzijde al in chrome silver gespoten werd. Ik ben van plan om de gaten in de neus van binnenuit af te plakken met masking tape, zodat daar alvast geen ongewenste verf kan indringen. De cockpit zelf afplakken zal iets moeilijker zijn, maar het zal wel lukken denk ik. In elk geval moet er na het samenkleven van beide monocoque-helften nog helemaal niets gespoten worden, want nagenoeg de ganse buitenwand moet eerst bekleed worden met FE platen.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1982_ferrari_126c2_06.jpg
Views:	1441
Size:	327.6 KB
ID:	9851   Click image for larger version

Name:	1982_ferrari_126c2_07.jpg
Views:	1447
Size:	359.8 KB
ID:	9852   Click image for larger version

Name:	1982_ferrari_126c2_08.jpg